Pricopie, despre infrastructura școlară: Avem valuri de entuziasm, apoi valuri de pauză în finanțare



Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat marți că dezvoltarea infrastructurii școlare este caracterizată de valuri de entuziasm pentru construcția de obiective, urmate de valuri de pauză în finanțarea lor și a precizat că cele nefinalizate ar putea fi continuate cu fonduri structurale.
„Infrastructura școlară – știm cu toții care este situația. Avem valuri de entuziasm, care se măsoară prin hotărâri de guvern succesive pentru construcția de campusuri școlare și alte obiective, după care avem valuri de pauză în finanțarea acestor obiective. Avem procese multe, avem instituții care nu au putut să-și onoreze plățile, contractele. Ce poți face în situația asta? Să faci o fotografie a situației, să te sperii și să fugi, sau să o iei metodic și una câte una, să încerci să le rezolvi”, a declarat ministrul.
În opinia lui Pricopie, cea mai importantă problemă este clarificarea situației acestor obiective, ministrul precizând că, la nivelul Guvernului, s-a hotărât deja să se facă un inventar, pentru a vedea ce obiective sunt și dacă sunt sau nu copii în zonele respective.
„Aceasta e prima componentă, să știm exact care este situația. Și situația este gravă. A doua este să identifici sursele de bani prin care să continui acele obiective. De exemplu, vinerea trecută, în Guvern s-a discutat situația fondurilor structurale în perioada 2014 – 2020. (…) S-a discutat la Bruxelles, dar deocamdată nu s-a oficializat, dar avem semnale că Bruxelles-ul va fi de acord cu utilizarea acestor fonduri, inclusiv pentru investiții începute, sub rezerva unei evaluări exacte, pentru a ști unde intră finanțarea europeană în fiecare obiectiv”, a explicat ministrul.