Pricopie: Aproape 100.000 de copii și adolescenți nu sunt cuprinși în școală, deși ar trebui să fie



Ministerul Educației va prezenta CE, înaintea aprobării fondurilor structurale pentru perioada 2014-2020, o serie de strategii pentru a combate, printre altele, părăsirea timpurie a școlii, întrucât aproximativ 100.000 de copii și adolescenți între 6 și 16 ani nu sunt în școală, deși ar trebui.
„Acum, lucrăm la o serie de strategii pe care să le prezentăm Comisiei Europene înaintea aprobării fondurilor structurale pe perioada 2014-2020. Una dintre aceste strategii este legată de infrastructură, în care noi trebuie să dăm un răspuns legat de optimizarea rețelei școlare, pe de o parte, legat de șantierele care sunt începute, campusurile școlare și multe altele începute în urmă cu mai mulți ani și nefinanțate după 2009. Numai în funcție de această planificare, noi vom putea să accesăm banii de la Bruxelles pentru infrastructură”, a declarat, marți, pentru MEDIAFAX, ministrul Educației, Remus Pricopie.
O altă strategie a Ministerului Educației care va fi prezentată Comisiei vizează părăsirea timpurie a școlii. „Pentru că, din nou, ne gândim la clasa digitală, dar nu ne gândim la cei aproximativ 100.000 de copii sau persoane cuprinse între 6 ani și 16 ani care nu sunt în școală, deși ar trebui să fie. Or investiția și politicile publice pe această componentă sunt extrem de importante pentru a evita situația în care, peste un anumit număr de ani, acești oameni vor fi în imposibilitatea de a se întreține pe ei, nu mai vorbim de contribuția la dezvoltarea societății”, a adăugat Pricopie.
Către CE va fi înaintată și o strategie legată de educația pe tot parcursul vieții. „Mergând mai departe pe lista provocărilor, avem educația pe tot parcursul vieții, iar acest subiect se leagă de faptul că noi, astăzi, nu știm cum vor arăta meseriile viitorului. Or singurul mod în care poți să faci față unei provocări de acest tip este să asiguri condițiile ca un adult să învețe tot timpul. Poate să pară complicat, însă, de fapt, noi asta facem. Apare un nou tip – tabletele. Acum zece ani, noi nu aveam tablete, acum avem tablete, înveți cum să folosești tableta, înveți cum să optimizezi activitatea la locul de muncă folosind un soft, înveți, deși nu ești jurist, dar trebuie să ai informații de științe juridice, pentru că altfel nu poți să faci față diferitelor contracte, diferitelor angajamente pe care le ai de realizat la birou”, a mai spus ministrul Educației.
De asemenea, la Comisie va ajunge strategia ministerului pentru învățământul superior, în condițiile în care România se află sub media europeană a persoanelor cu studii superioare la suta de mii de locuitori.
„Deși spunem că avem foarte multe universități și foarte mulți studenți, de fapt, noi suntem în continuare sub media europeană în ceea ce privește numărul de persoane cu studii superioare la suta de mii de locuitori. Strategia pentru cercetare trebuie să fie corelată cu strategia pentru investiții în infrastructură, de cercetare și infrastructură de învățământ superior, pentru că, din nou, aici, Comisia Europeană vrea să se asigure că banii investiți pe fonduri structurale vor produce beneficii într-un timp util și nu ne vom afla iar în situația în care, după ce am investit în câteva mii de doctori, viitori cercetători, am sperat noi, am blocat posturile și am redus bugetele institutelor de cercetare, deci practic aceștia nu au avut unde să se angajeze. Deci toate aceste elemente trebuie să le punem cap la cap pe parcursul anului 2013, simultan cu ceea ce aveam de făcut la început, pentru ca azi, mâine, săptămâna viitoare, lucrurile în educație să decurgă normal”, a conchis ministrul.