Prefectul județului Suceava, Orest Onofrei, a declarat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că modernizarea DN 17 pe porțiunea Suceava – Poiana Stampei ar putea fi finalizată în proporție de 90% până în luna august 2008.
Onofrei a precizat că drumul va putea fi dat în folosință la acest termen doar în condițiile în care vor fi adoptate mai multe măsuri urgente în vederea asigurării condițiilor de lucru pentru constructorii care realizează lucrările de modernizare.
Prefectul a arătat că la această concluzie s-a ajuns în urma întâlnirii pe care a avut-o la începutul acestei săptămâni cu firmele care execută lucrările, dar și cu consultanții, reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi, și ai celorlalte instituții implicate în realizarea acestei investiții.
„După această întâlnire am trimis cea de-a 30 intervenție în cazul modernizării acestui drum. În acest sens, am trimis o scrisoare la ministrul transporturilor, Ludovic Orban, în care am prezentat concluziile acestei întâlniri, precum și solicitările și problemele pe care le-au prezentat și reclamat constructorii”, a declarat Orest Onofrei.
Solicitări pentru suplimentarea fondurilor alocate
Prefectul de Suceava a arătat că una dintre cele mai mari probleme apărute în modernizarea DN 17 ține de solicitarea SC CF – Grup Colas Iași de suplimentare a fondurilor alocate pentru execuția lucrărilor.
Onofrei a arătat că în condițiile în care această suplimentare nu va fi aprobată de Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi, firma din Iași, care execută lucrările pe tronsonul Suceava – Sadova, amenință cu rezilierea contractului.
„Atât consultantul proiectului, cât și Compania de Drumuri susțin că sunt de acord și că solicitarea firmei este justificată, însă au subliniat că suma cerută suplimentar nu este rezonabilă. În aceste condiții, va trebui găsită cea mai bună soluție, pentru că rezilierea contractului va însemna întârzierea proiectului cu foarte mult timp”, a declarat Orest Onofrei.
În același timp, el a mai spus că alte probleme apărute au legătură cu realocarea rețelelor de utilități din apropierea drumurilor, subliniind că legislația actuală este contradictorie în ce privește instituțiile care realizează și achită aceste lucrări.
Nu în ultimul rând, prefectul a mai spus că modernizarea DN 17 este îngreunată și de modul în care firma austriacă Strabag realizează lucrările de reabilitare a rețelelor de apă potabilă din Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Gura Humorului.
Probleme pe Mestecăniș
Orest Onofrei a apreciat că până în luna august 2008 se va da în folosință 90% din drumul dintre Suceava și Poiana Stampei, singurele probleme înregistrându-se în zona Mestecăniș. Aici, a arătat prefectul, există o serie de probleme ce țin de complexitatea geologică a versantului, și care favorizează infiltrarea apei.
Până la finalizarea lucrărilor, Onofrei a spus că firmele care execută lucrările de modernizare au dat asigurări că în maxim două săptămâni vor turna un covor asfaltic provizoriu, astfel încât să acopere gropile existente.