Rezultate pozitive

Prevenirea abandonului școlar prin intermediul proiectului ,,Copii și tineri integrați pentru o lume mai bună”, în parteneriat cu USV



Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava

Rezultatele obținute după prima etapă de implementare a proiectului „Copii și tineri integrați pentru o lume mai bună” au fost evaluate în cadrul unei conferințe de presă organizate la finalul săptămânii în cadrul Universității ”Ștefan cel Mare” din Suceava (USV). Organizat de USV în parteneriat cu Asociația pentru Sprijin în Dezvoltarea Economiei Sociale – Incluziune, Responsabilitate Cooperatistă, Antreprenoriat Social din Tulcea, evenimentul a prezentat rezultatele intermediare obținute în cadrul proiectului care beneficiază de un grant în valoare de 1,212,665 € oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului de Dezvoltare locală.
Acest proiect și-a propus abordarea mai multor grupuri țintă, între care un grup de 790 de copii care prezentau un risc de părăsire timpurie a școlii, un altul format din 80 de copii și tineri cu cerințe educaționale speciale, 211 cadre didactice și 500 de părinți sau tutori ai copiilor aflați în situație de risc. Sunt implicați în proiect un număr de 10 profesioniști voluntari din sfera serviciilor sociale, 150 de copii sau tineri, respectiv 50 de părinți sau tutori ai acestora, care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal, având drept scop creșterea gradului de incluziune socială a copiilor din trei regiuni de dezvoltare din România.
Evenimentul a fost organizat cu participareareprezentanților Fondului Român de Dezvoltare Socială, ai echipei de implementare, directori și profesori din cadrul celor 14 școli asociate care au furnizat grupurile țintă de studiu. Șapte dintre acestea provin de la școli din județul Suceava, precum Școala Gimnazială Panaci, Școala Gimnazială Șerbăuți, Școala Gimnazială Siminicea, Școala Gimnazială Măriței, Școala Gimnazială Drăgoiești, Școala Gimnazială Pătrăuți și Școala Gimnazială Mitocu Dragomirnei, celelalte 7 școli provenind din județele Botoșani, Harghita și Tulcea.
Primele rezultate pozitive înregistrate în urma implementării proiectului
La întâlnire a fost discutat gradul de îndeplinire a indicatorilor asumați prin proiect, fiind realizate metodologii specifice pentru monitorizarea copiilor cu risc de abandon școlar și a copiilor cu posibile dificultăți de învățare, psihocomportamentale sau dizabilități. Au fost selectați pentru monitorizare 587 de copii cu risc de abandon școlar și 87 de copii cu posibile dificultăți de învățare. Grupurile țintă au beneficiat în cadrul proiectului de servicii de sprijin educațional de tip “școală după școală”, de activități privind educația pentru protecția mediului și orientare în natură, activități sportive, de lucru în echipă și de dezvoltare a simțului camaraderiei, precum și de activități creative de pictură, dans, teatru, fotografie, muzică, olărit, împletit, origami, ikebana, traforaj, science lab. 170 de cadre didactice au beneficiat de cursuri de formare în privința lucrului cu copii și tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii, fiind furnizate programe de tip educație parentală pentru părinții copiilor cu risc de abandon.
În unanimitate au fost apreciate rezultatele înregistrate prin intermediul acestui proiect, directorii școlilor gimnaziale din Panaci și Siminicea amintind că orele suplimentare de limba și literatura română și matematică din cadrul programului de sprijin “școală după școală”, s-au reflectat pozitiv în rezultatele obținute la Evaluarea Națională, unde rata de promovare a fost chiar de 100%.
Activitățile prevăzute în proiect vor continua și în următorul an școlar pentru alți 283 de copii, în paralel fiind programate și acțiuni de promovare a educației incluzive și combaterii diverselor forme de segregare, furnizarea de programe de tip educație parentală pentru 120 de părinți sau organizarea unui curs post-universitar pentru formarea de competențe în domeniul educației incluzive pentru 46 de cadre didactice. Proiectul a fost implementat de Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava, în calitate de Promotor de Proiect și Asociația pentru Sprijin în Dezvoltarea Economiei Sociale – Incluziune, Responsabilitate Cooperatistă, Antreprenoriat Social din Tulcea, în calitate de partener, în perioada ianuarie 2021 – decembrie 2023.



Recomandări

Primăria Fălticeni și ACS Șomuz au început un amplu proiect dedicat copiilor și juniorilor pentru a sprijini fotbalul de performanță

Primarul din Fălticeni, Cătălin Coman, a inițiat un proiect amplu pentru susținerea fotbalului juvenil
Primarul din Fălticeni, Cătălin Coman, a inițiat un proiect amplu pentru susținerea fotbalului juvenil

Zeci de copii au participat la concursul de șah rapid „Literocada BMCM”, la Biblioteca Municipală Câmpulung Moldovenesc

Zeci de copii au participat la concursul de șah rapid „Literocada BMCM”, la Biblioteca Municipală Câmpulung Moldovenesc
Zeci de copii au participat la concursul de șah rapid „Literocada BMCM”, la Biblioteca Municipală Câmpulung Moldovenesc

Sute de copii din școli sucevene i-au vizitat pe „bunicii” din cămine, de Ziua Persoanelor Vârstnice în Patriarhia Română

Sute de copii din școli sucevene i-au vizitat pe „bunicii” din cămine, de Ziua Persoanelor Vârstnice în Patriarhia Română
Sute de copii din școli sucevene i-au vizitat pe „bunicii” din cămine, de Ziua Persoanelor Vârstnice în Patriarhia Română

Festivalul „IDEAL Sport4All”, două zile de sport, incluziune și activități recreative adaptate pentru copii și tineri cu dizabilități

Festivalul „IDEAL Sport4All”, două zile de sport, incluziune și activități recreative adaptate pentru copii și tineri cu dizabilități
Festivalul „IDEAL Sport4All”, două zile de sport, incluziune și activități recreative adaptate pentru copii și tineri cu dizabilități

Elevii din mai multe localități ale județului pot participa la un concurs care va pune în valoare frumusețea florei din Parcul Național Călimani

Elevii din mai multe localități ale județului pot participa la un concurs care va pune în valoare frumusețea florei din Parcul Național Călimani
Elevii din mai multe localități ale județului pot participa la un concurs care va pune în valoare frumusețea florei din Parcul Național Călimani