Strategia Națională Antifraudă pentru protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene în România a fost actualizată în urma consultărilor cu Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) și Delegația Comisiei Europene în România, printr-o hotărâre adoptată în ședința de miercuri a Guvernului.
Hotărârea de Guvern conține planul de acțiuni pentru perioada următoare, cu termene de realizare, asumate de autoritățile cu competențe în domeniul protecției intereselor financiare ale Uniunii Europene în România.
Potrivit actului normativ, măsurile care vor fi luate în perioada următoare au ca scop prevenirea fraudării fondurilor comunitare prin acțiuni de comunicare și relații publice, prin elaborarea și distribuirea de materiale promoționale care să conțină informații în legătură cu sprijinul financiar acordat României de Uniunea Europeană, organizarea de seminarii, consultări, mese rotunde cu reprezentanții mass-media, funcționari publici, comunitatea oamenilor de afaceri și alte categorii de beneficiari ai fondurilor comunitare.
Controlul financiar public se va realiza prin instituirea de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Ministerul Muncii, Agenția CFR ISPA a cadrului organizatoric pentru desfășurarea activităților de control, precum și elaborarea de către Autoritatea de Audit de pe lângă Curtea de Conturi a procedurilor de lucru pentru realizarea auditului public extern aferent fondurilor PHARE și ISPA.
De asemenea, personalul implicat în efectuarea controalelor cu privire la utilizarea și administrarea fondurilor comunitare va urma cursuri de control fiscal, cercetare și urmărire penală, recuperare financiară și coordonare a luptei antifraudă.
Organismul responsabil pentru coordonarea aplicării Strategiei este Departamentul pentru Luptă Antifraudă (DLAF), iar termenul de implementare a acesteia este iulie 2007.




