Președintele Oficiului Român pentru Adopții va fi propus premierului de către un Consiliu de Coordonare format din liderii unor organizații neguvernamentale, măsura fiind prevăzută în noua Lege a adopției, care intră în vigoare sâmbătă.
Legea adopției prevede înființarea unui Consiliu de Coordonare, organism fără personalitate juridică, ce funcționează pe lângă Oficiului Român pentru Adopții (ORA) și are rol consultativ asupra politicii și strategiei în materia adopției.
Consiliul de Coordonare formulează propuneri și emite avize cu caracter consultativ și, de asemenea, propune primului ministru persoana care urmează să fie numită în funcția de președinte al Oficiului Român pentru Adopții.
Consiliul este alcătuit din președinții Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil, Asociației directorilor direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului, Colegiului Național al Asistenților Sociali, Colegiului Psihologilor din România și reprezentantul UNICEF în România.
Membrii Consiliului de Coordonare trebuie să se întrunescă în termen de cinci zile de la publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 273/2004 privind regimul juridic al adopției, republicată și de aprobare a Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului.
Anunțul privind convocarea Consiliului de Coordonare în prima ședință extraordinară în care urmează să aibă loc formularea propunerii pentru președintele instituției și depunerea candidaturilor persoanelor interesate va fi postat pe site-ul ORA.
În prima ședință, care va fi condusă de decanul de vârstă al Consiliului, se va stabili planul de interviu pentru candidați, aceștia vor fi audiați și vor fi analizate dosarele.
Rezultatele și candidatul propus vor fi consemnate într-un proces-verbal ce va fi înaintat premierului.