Premierii român și bulgar au inaugurat podul de la Calafat-Vidin, regretând că lucrarea a durat mult



Premierii român și bulgar, Victor Ponta și Plamen Oreșarski, au salutat inaugurarea noului pod peste Dunăre, de la Calafat-Vidin, dar au menționat că finalizarea proiectului a durat foarte mult, Ponta arătând că ambele părți trebuie să învețe astfel să lucreze mai eficient la marile proiecte.
„A durat foarte mult pentru a fi construit, eu sunt al șaselea prim-ministru român, de la Isărescu până la inaugurare. Lecția importantă este să învățăm împreună să lucrăm mai eficient la marile proiecte necesare ambelor țări”, a spus Ponta.
El a adăugat că speră ca foarte curând să nu mai existe puncte de frontieră între România și Bulgaria, prin aderarea ambelor țări la Spațiul Schengen.
La rândul său, premierul bulgar, Plamen Oreșarski, a afirmat că îi pare rău că „povestea” acestui pod a fost atât de lungă și a precizat că, atunci când săa decis începrea construcției, el a fost implicat în asigurarea finanțării proiectului.
El a arătat că astfel de proiecte reprezintă simbolul unor bune relații între state și oameni și pot impulsiona dezvoltarea economică a Bulgariei și României.
La ceremonia de inaugurare a mai fost prezent, printre alții, și comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, proiectul fiind finanțat din fonduri ISPA.
La ceremonie a asistat și guvernatorul Băncii Naționale, Mugur Isărescu, confirmând astfel informațiile transmise anterior de MEDIAFAX.
Surse guvernamentale au declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că premierul Victor Ponta l-a invitat pe Isărescu să participe la inaugurarea noului pod peste Dunăre, de la Calafat-Vidin, în condițiile în care acordul României cu Bulgaria pentru construirea podului a fost semnat în martie 2000, când Guvernul era condus de Mugur Isărescu.
România și Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă inițierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Podul de doi kilometri peste Dunăre este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă orașul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Costurile totale ale proiectului totalizează 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridică la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiază de împrumuturi și finanțări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiții, Agenția Franceză pentru Dezvoltare și Instituția Germană de Credit pentru Reconstrucție și Dezvoltare.