Consiliul Concurenței a autorizat preluarea de către operatorul de telefonie mobilă Vodafone România a pachetului majoritar de acțiuni al firmei Proton Tehnologies Suceava, cu activități în sectorul distribuției de produse și servicii de telecomunicații.
„Consiliul Concurenței a constatat că efectele acestei concentrări economice asupra mediului concurențial nu sunt semnificative și acestă operațiune nu conduce la restrângerea, înlăturarea sau denaturarea semnificativă a concurenței pe piețele relevante identificate. În consecință, Consiliul a emis o decizie de neobiecțiune”, se arată într-un comunicat al autorității.
Vodafone România a preluat 66% din capitalul Proton, firmă care deține o rețea de 73 de magazine în care sunt vândute produse și servicii de telefonie mobilă. Proprietarul firmei, Gabriel Cristian Sandu, va rămâne implicat pe termen mediu ca asociat minoritar semnificativ, cu un pachet de 34% din acțiuni.
Valoarea acordului dintre cele două companii nu a fost precizată.
În urma operațiunii, Proton Tehnologies va păstra cei peste 200 de angajați și va deveni distribuitor exclusiv pentru produsele și serviciile Vodafone, după un proces de rebranding al celor 73 de magazine, cele mai multe fiind situate în județele Suceava, Iași, Brașov, Constanța, Cluj și în București.
În luna septembrie 2007, Vodafone România a preluat toate cele 55 de magazine deținute de Petrocom D&V Iași în Capitală și în 25 de județe, precum și operațiunile postpaid (abonamente) ale firmei. Petrocom D&V este dealer exclusiv al operatorului de telefonie mobilă începând din anul 2001.
La finele anului 2007, rețeaua de magazine Vodafone din România număra 146 de unități.
Operatorul român este parte a grupului britanic de telecomunicații Vodafone și avea 8,8 milioane de clienți la 31 decembrie 2007.
Pe piața telefoniei mobile mai activează Orange România – 10 milioane de utlizatori, Cosmote România – 3,616 milioane de clienți (decembrie 2007), Telemobil (Zapp Mobile) – peste 500.000 abonați (iunie 2007) și RCS&RDS, operator care și-a lansat operațiunile pe acest segment de piață în octombrie 2007.
Cele mai importante rețele de distribuție de produse și servicii de telefonie mobilă sunt Germanos – peste 200 de magazine, Fonomat – circa 160 locații, Euro GSM – 120, Avenir Telecom – mai mult de 100 de unități și Say.