Prefectura Suceava este beneficiara unui finanțări europene pentru a dezvolta un serviciu administrativ informatic pentru cetățeni și mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostila eliberată de instituție. Este vorba de un proiect derulat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), prin Direcția Generală pentru Îndrumarea și Controlul Instituției Prefectului, intitulat „Sistem interoperabil centralizat pentru evidența apostilei eliberate de către instituțiile prefectului pentru actele oficiale administrative”, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanțare încheiat cu Ministerul Societății Informaționale, proiect care se implementează în municipiul București și în toate municipiile reședință de județ, la sediul MAI și la sediile instituțiilor prefectului, pe o durată de 16 luni. Proiectul are o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 1.645.015,01 lei.
Două milioane de lei pentru implementarea sistemului informatic
Potrivit prefectului Florin Sinescu, prin implementarea proiectului, Ministerul Afacerilor Interne își propune dezvoltarea unui serviciu administrativ informatic care se va realiza prin asigurarea interoperabilității sistemelor informatice folosite de către instituțiile prefectului pentru eliberarea apostilei, prin crearea unei baze de date centralizate ale MAI, actualizată în timp real de către instituțiile prefectului, care să furnizeze online informații privind actele oficiale administrative pentru care s-a eliberat apostila, prin operaționalizarea unui sistem eficace și securizat de verificare a apostilelor eliberate, precum și prin dezvoltarea competențelor profesionale ale persoanelor responsabile cu gestionarea bazei de date și cu operarea înregistrărilor. Noul serviciu va oferi posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate și verificării autenticității actelor oficiale administrative pentru care cele 42 instituții ale prefectului eliberează apostila în conformitate cu obligațiile internaționale asumate de România. De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorități și instituții publice, instituții de învățământ, etc din statele semnatare ale Convenției de la Haga), în contextul globalizării pieței forței de muncă și a liberei circulații a persoanelor și serviciilor. Totodată, beneficiare ale implementării proiectului vor fi și cele 42 de instituții ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obțină informații despre alte apostile eliberate în România, prin 88 de angajați ai acestora și ai MAI care vor fi instruiți pentru a opera sistemul.