Demersuri

Prefectul vrea controale mai stricte la mașinile de mare tonaj care circulă pe drumurile din județ



Florin Sinescu: „Dacă nu facem filtre care să funcționeze 24 de ore din 24, nu avem eficiență”
Florin Sinescu: „Dacă nu facem filtre care să funcționeze 24 de ore din 24, nu avem eficiență”

Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, vrea controale mai stricte la mașinile de mare tonaj care circulă pe drumurile din județ. Sinescu a declarat că în cursul zilei de ieri a discutat cu șeful Inspectoratului Regional pentru Controlul în Transportul Rutier din Iași, Florin Hopșa, și cu șeful acestei instituții din județul Suceava, pentru găsirea unor soluții în vederea eficientizării controalelor la mașinile de mare tonaj care circulă cu o încărcătură mai mare decât limitele impuse de lege. Florin Sinescu a arătat că principalele probleme se întâlnesc la mașinile care transportă material lemnos și produse de balastieră.
„Din păcate, agenții economici încarcă mașinile peste tonajul admis de lege, iar acest lucru afectează foarte mult infrastructura rutieră”, a precizat prefectul județului Suceava. El a adăugat că în momentul de față există „o presiune foarte mare” pe DN 17 și pe DN 2, principalele drumuri din județul Suceava. Florin Sinescu a precizat că pe drumurile care fac legătura cu zona de est a județului Suceava, respectiv DN 17 A Câmpulung Moldovenesc – Ratoș și DN 2 E Păltinoasa – Cacica, au fost impuse restricții pentru mașinile de mare tonaj.
„În acest moment, tot ce înseamnă trafic greu se derulează pe cele două drumuri principale, DN 2 și DN 17. Iar în momentul de față nu avem eficiență maximă la controalele mașinilor de mare tonaj, având în vedere că există un singur cântar, iar Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier Suceava are doar șase salariați”, a declarat Sinescu.
Prefectul a mai spus că a solicitat încă un cântar pentru dotarea ISCTR Suceava, dar și suplimentarea numărului de personal, într-o primă fază prin transferul unor salariați de la inspectoratele din alte județe, unde traficul greu este mai puțin intens.
„Dacă nu facem filtre care să funcționeze 24 de ore din 24, nu avem eficiență. Din acest motiv am solicitat încă un cântar, dar șica cel puțin pe termen scurt, să mai suplimentăm cu oameni din zone unde traficul e mai puțin intens. Asta ar fi soluția pe moment. De asemenea, facem un apel către toți agenții economici să încerce să înțeleagă că, dacă astăzi noi depășim tonajul admis de lege, la anul o să ajungem să nu avem pe ce circula. Există o presiune fantastică pe cele două drumuri naționale de care am amintit”, a precizat prefectul județului Suceava.
Florin Sinescu a mai afirmat că în situația în care s-ar suplimenta numărul salariaților de la ISCTRS Suceava și ar mai fi adus un cântar pentru mașinile de mare tonaj, pe DN 17 ar putea să funcționeze în permanență un punct de lucru pentru cântărirea autovehiculelor.