Prefectul Florin Sinescu, reținut pentru 24 de ore



Prefectul Florin Sinescu, reținut pentru 24 de ore
Prefectul Florin Sinescu, reținut pentru 24 de ore

UPDATE 2: Prefectul județului Suceava, Florin Sinescu, a fost reținut vineri după-amiază pentru 24 de ore. Acuzațiile sunt prezentate pe larg într-un comunicat al DNA Suceava, pe care vi-l prezentăm integral în cele ce urmează:
SINESCU FLORIN – prefectul jud. Suceava, la data de 20.02.2015 i s-a adus la cunoștință calitatea de inculpat, fiind pusă în mișcare acțiunea penală:
5 (cinci) infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, prev. de art. 132 din Legea 78/2000, rap la art. 297 Cod penal, cu aplicare art. 38 alin 1 Cod penal , după cum urmează:
* 3 (trei) infracțiunireferitoare la inculpatul BOTEZATU SĂVEL VIOREL , constând în aceea că:
a.nu a emis ordinul, conform obligațiilor prev deart. 16 alin (1) și (2) din Legea 393/2004 privind statutul aleșilor locali,de încetare din funcția de primar al comunei Udești, a inc.Botezatu Săvel Viorel, în perioada 01.10.2012 – 04.12.2014, nerespectând și neaplicând prev. art. 25 din Legea 176/2010, deși Raportul de integritate al A.N.I. nr. 26073/G/II/11.05.2012, comunicat Prefecturii Suceava a rămas definitiv prin sentința civilă a Curții de Apel Suceava nr. 286/01.10.2012 și au existat mai multe solicitări în acest sens, din partea Agenției Naționale de Integritate. Prin încălcarea atribuțiilor de serviciu de către prefect, a obținut un avantaj patrimonial pentru inc. Botezatu Săvel Viorel, acesta încasând în perioada octombrie 2012 – decembrie 2014 un venit de 60.279 lei, precum și unul nepatrimonial reprezentând funcția de primar de care a beneficiat pe nedrept în această perioadă.
b. ingerința prefectului Sinescu Florin, în toamna anului 2012, în activitatea unei instituții publice, respectiv APIA CJ Suceava, în afara cadrului legal și oficial, urmărind ca și scop, aprobarea de către funcționarii APIA a subvențiilor către Consiliul Local Udești – în campania 2012, deși nu erau îndeplinite condițiile de eligibilitate, urmărind și de această dată, favorizarea primarului comunei Udești Botezatu Săvel. Astfel i-a determinat pe funcționari APIA CJ Suceava să aprobe subvenție Consiliului Local Udești, campania 2012, deși nu erau îndeplinite condițiile de eligibilitate, în valoare de 315.314,37 lei, sumă ce reprezintă prejudiciu creau bugetului Uniciunii Europene și totodată un avantaj patrimonial creat inc. Botezatu Săvel Viorel, în calitate de primar și ordonator de credite.
c.exercitarea deficitară și subiectivă de către prefectul Sinescu Florin, în funcția de prefect al jud. Suceava, a controlului de legalitate asupra Hotărârilor Consiliului Local Udești prin care s-a concesionat ilegal (fără procedură de achiziție și licitație publică), suprafața de 806 hectare din patrimoniul comunei, asociației ACAUP ADICI Udești, formată la inițiativa inc. Botezatu Săvel Viorel și cu complicitatea inc. Borza Marinela, din 4 (patru) angajați ai primăriei Udești, pentru obținerea ilegală de fonduri europene de la APIA CJ Suceava(hotărâri folosite de inc. Botezatu Săvel Viorel pentru obținerea de subvenții de la APIA CJ Suceava în numele acestei asociații– înființată în scop infracțional). Prin efectuarea în mod incorect a control de legalitate asupra a patru hotărâri a Consiliului Local Udești, i-a permis inc. Botezatu Săvel Viorel să obțină subvenție în campania 2013, prin intermediul ACAUP OADICI Udești în valoare de 418.782,62 lei, sumă ce reprezintă prejudiciu creau bugetului Uniciunii Europene și totodată un avantaj patrimonial creat inc. Botezatu Săvel Viorel, în calitate de primar și ordonator de credite, având în vedere că a fost virat de asociație în contul Primăriei Udești.
Prin ultimele două infracțiuni a fost prejudiciat bugetul general al Uniunii Europene cu suma de 724.096,99 lei(pentru campaniile 2012 și 2013), APIA – Direcția Antifraudă Control Intern și Supracontrol stabilind că dosarele CL Udești și ACAUP OADICI Udești nu îndeplineau condițiile de integritate și conțineau documente fictive, lucru pe care conducerea APIA CJ Suceava i l-a adus la cunostință suspectului Sinescu Florin.
* 1infracțiunede abuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, prev. de art. 132 din Legea 78/2000, rap la art. 297 Cod penal,
– constând în aceea că, la solicitarea expresă a lui MELEN VASILE VIOREL – primarul comunei Brodina, prefectul Sinescu Florin a intervenit pe lângă funcționari ai Administrației Județene a Finanțelor Publice Suceava și pe lângă administratorul unui agent economic privat, Juravle Viorel pentru a găsi o soluție de deblocarea conturilor Primăriei Brodina, de afi acceptată o declarație rectificativă (întrucât debitul nu era înregistrat la primărie și declarat organelor fiscale, aspect cunoscut de către prefectul Sinescu Florin) și astfel o datorie în valoare de 462.315,93 lei – ce trebuia achitată de către Primăria Brodina, creditorului SC TEST PRIMA SRL Suceava , tocmai din anul 2008, în baza unui contract de prestări servicii din 10.09.2008, având ca obiect construirea a 9 case în
comuna Brodina pentru familiile sinistatre ca urmare a calamităților ce au avut loc în anul 2008, banii alocați constructorului în conturiel Primăriei fiind bani publici – să fie evidențiată ca și arierat, pentru a putea fi astfel achitată ulterior, din bugetul de stat.
În condițiile în care conturile Primăriei Brodina au fost blocate de executorul judecătoresc, prefectul Sinescu Florin a intervenit pe lângă administratorul Juravlea Viorel și directorul Burlui Iulia de la SC TEST PRIMA SRL Suceava, pentru a-i determina să încheie o înțelege cu primarul Melen Vasile Viorel astfel încât datoria în sumă de 462.315,93 lei, pentru care au fost emise sentințe definitive și irevocabile de obligare a primăriei la plata datoriei și a penalităților de întârziere către creditorul SC TEST PRIMA SRL Suceava, să fie achitată în rate lunare a către 50.000 lei, cu scutirea de la plata penalităților de întârziere în sumă de 1.201.357,80 lei, precum și să fie de acord cu încheierea unei convenții scrise între părți care urma a-i servi primarului în vederea deblocării conturilor primăriei.
Prin încălcarea atribuțiilor de serviciu de către inculpatul Sinescu Florin, cu complicitatea inculpatului Melen Vasile Viorel, a fost prejudiciat patrimoniul SC TEST PRIMA SRL cu valoarea penalităților de cca 1.201.357,80 lei, ce nu mai sunt plătite de Primăria comunie Brodina, dar și bugetul de stat cu valoarea datoriei, în cuantum de 462.315,93 lei, care a fost înregistrată retroactiv în contabilitatea primăriei, a fost evidențiat ca și arierat, urmând să fie achitat din bugetul de stat.
* 1 infracțiune deabuz în serviciu contra intereselor publice, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, prev. de art. 132 din Legea 78/2000, rap la art. 297 Cod penal, rap la art. 35 alin 1 Cod penal,
– constând în aceea căîn perioada iunie 2014 – ianuarie 2015, în calitate de prefect al județului Suceava, folosindu-se de ascendentul funcției sale, și-a încălcat atribuțiile de serviciu și în afara cadrului legal a apelat la mai mulți funcționari public de la instituții aflate în coordonarea sa pentru a întocmi și completa documentația în vederea obținerii ilegale a unui titlu de proprietate pe numele socrilor săi Negură Dumitru și Negură Ortanzia, pentru suprafața de 26.103 mp teren pe raza comunei Moldovița (directorul OCPI Suceava– Mocanu Vasile, registratorul BCPI Câmpulung Moldovenesc – Mocanu Cristina, secretarul comunei Moldovița și membru în cadrul Comisiei de fond funciar Moldovița – Maleș Mihai Florin și inginerul topo Niga Gabriel), cunoscând că aceștia nu dețin documente de proprietate, care să dovedească modul de dobândire, legătura cu proprietarii tabulari din Cartea Funciară sau înscrisuri care să demonstreze că sunt îndreptățiți să obțină un titlu de proprietate. Intervenția la acești funcționari a prefectului Sinescu Florin s-a reluat după ce documentația a fost restituită de OCPI Suceava la 12.11.2014, deoarece nu este completă și în aceasta nu este consemnat modul de dobândire al dreptului de proprietate și nici legătura cu proprietarii tabulari. Întreaga documentație urma să fie aprobată de directorul OCPI Suceava – Mocanu Vasile, de prefectul Sinescu Florin, care urma să semneze la final și titlul de proprietate pentru suprafața de 26.103 mp.
1 infracțiune de conflict de intereseprev. de art. 301 Cod penal,
– constând în aceea că în calitate de prefect al Județului Suceava a semnat către ITM Suceava adresa nr. 391/V.D.M. prin care a numit în comisia de concurs pentru postul de șef serviciu, la care a participat și soția sa Sinescu Angelica, doi subordonați, respectiv pe Șalar Floarea în calitate de președinte a comisiei (șef serviciu în cadrul Instituției Prefectului Județului Suceava) și Rusu Mihaela în calitate de membru al comisiei (consilier juridic în cadrul Instituției Prefectului Județului Suceava), care au declarat-o câștigătoarea concursului, ulterior fiind emisă Decizia nr. 3/31.01.2013
1 infracțiune de uzurparea funcției, prev. de art. 132 din Legea nr. 78/2000, rap. la art. 300 cod penal,
– constând în aceea că inculpatul Sinescu Florin, la data de 30.12.2014, în afara cadrului legal și profitând de ascendentul funcției de prefect, a intervenit pe lângă șeful Serviciului Rutier Suceava – cms. șef Jucan Petrică (aflat în subordinea sa, cf. art.4 din Legea nr 340/2004) , pentru a-l ajuta pe CIUVERCĂ GHEORGHE să-și recupereze permisul de conducere, reținut la data de 27.12.2014 de polițiști din cadrul Serviciului Rutier Iași – cu Procesul verbal de constatare și sancționare contravențională seria CP nr. 8046548, întrucât a fost surprins de radar în timp ce circula cu autoturismul cu nr. SV11PNG, cu viteza de 106 km/h, printr-o localitate unde limita de viteză era de 50 km/h. Organul constatator, respectiv a.s.a. Ursuleasa Pintilie Iulian i-a reținut lui CIUVERCĂ GHEORGHE permisul emis de Autoritățile Italiene pe o perioadă de 90 de zile, înmânându-i acestuia Dovada seria CU nr. 0916686, cu care acesta putea circula și conduce autoturismul o perioadă de 15 zile. Numitul CIUVERCĂ GHEORGHE lucrează în Italia, a venit în România de sărbători și urma să se întoarcă în Italia pe data de 03.01.2015, iar dovada de reținere a permisului(în limba română) nu reprezenta un document legal pe care să-l poată folosi la întoarcerea cu mașina în Italia și pe care să-l poată prezenta organelor vamale, poliției de frontieră sau chiar oraganelor de poliție rutieră din statele UE, inclusiv din Italia. La insistențele prefectului Sinescu Florin, cms. șef Jucan Petrică îi comunică acestuia, de față fiind și suspectul Sinescu Florin (la 30-12-2014, la ora 13:08:12 , 13:11:15, 14:01:03 ) să-l caute pe ag. șef. Pr. Năstasă Cristi de la Compartimentul sitematizarea, control tehnic, legalitatea transporturilor și suport din cadrul Serviciului Rutier Iași, indicându-i ce trebuie să facă, precum și numărul de telefon al acestuia. CIUVERCĂ GHEORGHE și soția sa au ajuns la sediul Serviciul Rutier Iași după orele de program, motiv pentru care ag.șef pr. Năstase Cristi a venit de acasă și l-a pus pe CIUVERCĂ GHEORGHE să facă o cerere, pentru că declarația autentificată la notar nu era bună (convorbire la ora 18:30 dintre Sinescu Florin și soția lui Ciuvercă Gheorghe). Din actele remise DNA ST Suceava de Serviciul Rutier Iași reiese că la data de 30.12.2014 permisul de conducere i-a fost restituit numitului CIUVERCĂ GHEORGHE, dar cererea acestuia adresată șeful serviciului nu are număr de înregistrare, iar comunicarea sanctiunii nu s-a făcut către Ambasada Italiei din România ci către Ambasada Republicii Moldova la București, prin adresa 535915/23.01.2015. Astfel intervenția suspectului Sinescu Florin pe lângă șeful Serviciului Rutier Suceava – cms. șef Jucan Petrică nu intra în exercitarea atribuțiile prefectului, mai ales că prin aceasta s-a cauzat o vătămare intereselor statului, iar numitul CIUVERCĂ GHEORGHE ce a avut reținut permisul pe un număr de 90 de zile, l-a primit înapoi după 3 zile și îl deține și în prezent, datorită nerespectării atribuțiilor de serviciu de către polițiști din cadrul serviciul Rutier Iași – ag. șef adjunct Nastasa Cristi. De altfel din discuțiile telefonice avute cu cms. șef Jucan Petrică și cu CIUVERCĂ GHEORGHE, reiese că prefectul Sinescu Florin cunoștea faptul că condițiile de restituire a permisului de conducere nu erau îndeplinite. Mai mult decât atât, suspectul Sinescu Florin era conștient că doar prin intervenția cms. șef Jucan Florin și prin ascendentul funcției sale de prefect, polițiștii din cadrul Poliției Rutiere Iași vor găsi soluții de rezolvarea problemei în favoarea lui CIUVERCĂ GHEORGHE.
1 infracțiune de uz de fals, prev. de art. 323 Cod penal,
– constând în aceea că în luna noiembrie 2012, prefectul Sinescu Florin și-a achiziționat un autoturism marca AUDI A4, ce a fost înmatriculat pe numele său sub nr. SV 12 SIN, folosindu-se cu bună știință de documente fictive pe numele său, (contractul de cumpărare din Germania și contratul de vânzare – cumpărare din 03.12.2012, dintre Răchiteanu Ovidiu și suspectul Sinescu Florin – contract care în realitate, nu a fost încheiat între cele două părți și nici nu a fost semnat de către martorul Răchiteanu Ovidiu în calitate de vânzător). În momentul în care a aflat că organele de urmărire penală verifică modul în care și-a procurat autoturismul, inculpatul Sinescu Florin l-a înstrăinat în luna decembrie 2014 numitului Jucan Cristian, din localitatea Gura Humorului, jud. Suceava, pentru ca mașina să nu mai figureze pe numele său.
UPDATE La finalul perchezițiilor efectuate la domiciliu și mai apoi la biroul din incinta Prefecturii Suceava, Florin Sinescu a fost condus la audieri la sediul DNA Suceava. În următoarele zeci de minute se va ști dacă prefectul de Suceava va fi reținut sau cercetările vor continua cu el în stare de libertate.
Mai multe percheziții au loc în această dimineață la locuința prefectului de Suceava, Florin Sinescu, dar și la sediul Prefecturii Suceava, respectiv la cele trei puncte de lucru din Brodina și Falcău ale firmei Forest Brod, care a aparținut primarului Vasile Melen, din Brodina.
La sediul Prefecturii Suceava perchezițiile se derulează în biroul lui Florin Sinescu, dar și în alte două birouri.
„Procurori din cadrul Direcției Naționale Anticorupție, Serviciul Teritorial Suceava, efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârșirea unor infracțiuni de corupție, asimilate celor de corupție, infracțiuni de serviciu, infracțiuni de fals, comise în perioada 2012-2014. În această dimineață, ca urmare a obținerii autorizațiilor legale de la instanța competentă, sunt efectuate percheziții domiciliare în 7 locații situate în municipiul Suceava și comuna Brodina, județul Suceava, dintre care 3 sunt la sediul unei instituții publice, iar restul la o societate comercială cu 3 puncte de lucru și la domiciliul unei persoane fizice”, se arată într-un comunicat al DNA Suceava.
În cauză, procurorii beneficiază de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații și din partea Grupării Mobile de Jandarmi Bacău.
Până în prezent, prefectul Florin Sinescu și primarul Vasile Melen au calitatea de suspecți, dar cel mai probabil ei vor deveni inculpați. Cei doi urmează să fie aduși la audieri la sediul DNA Suceava la finalul perchezițiilor.
Care ar fi acuzațiile
Anchetatorii i-au adus la cunoștință acum câteva săptămâni prefectului Florin Sinescu calitatea de suspect sub suspiciunea comiterii infracțiunii de trafic de influență. Tot în această cauză a fost demarată urmărirea penală și împotriva primarului din Brodina, Vasile Viorel Melen. Acesta este acuzat de comiterea infracțiunii de cumpărare de influență.
În timp ce prefectul de Suceava nu a putut fi contactat pentru a-și exprima un punct de vedere, primarul din Brodina a spus că în opinia lui acuzațiile care i se aduc sunt nefondate.
În timpul inundațiilor din 2008 șase case din Brodina au fost luate de ape, iar Guvernul a alocat câte 100 de milioane de lei vechi pentru fiecare locuință distrusă. Casele trebuiau ridicate la roșu și predate oamenilor afectați de calamități.
Sarcina de a reface casele le-a revenit celor de la Test Prima, care în intervalul 2008-2009 au reușit să finalizeze lucrările. Pe parcurs, între Primăria Brodina și Test Prima s-au încheiat mai multe acte adiționale, iar casele au fost finalizate integral și nu la roșu, așa cum se stipula într-o ordonanță de urgență emisă de Guvern în 2008.
Pentru aceste lucrări, Test Prima a primit cei 600 de milioane de lei vechi proveniți de la Guvern, plus încă aproximativ două miliarde de lei vechi din bugetul Primăriei Brodina. Totuși, suma care trebuia achitată către Test Prima era mult mai mare.
Din actele adiționale încheiate între cele două părți, Primăria Brodina mai avea de plătit 4,6 miliarde de lei vechi. Această sumă nu a mai fost achitată, iar în 2012 Test Prima a acționat în instanță primăria, iar în cursul anului 2014 a câștigat procesul. Între timp, între Primăria Brodina și Test Prima s-a ajuns la o înțelegere și cei 4,6 miliarde de lei vechi se vor plăti în mai multe tranșe, începând cu luna februarie a acestui an.
La acea vreme, Florin Sinescu era șeful departamentului din Prefectura Suceava care se ocupa cu gestionarea materialelor de construcție trimise de Guvern pentru familiile sinistrate.



Recomandări

Președintele CJ Suceava și 92 de primari suceveni, din PSD, PNL și USR, au transmis o scrisoare deschisă premierului și Guvernului