Prefectul județului Suceava, Florin Sinescu, a anunțat că nici un spital din județ nu va avea probleme financiare până la sfârșitul acestui an. Sinescu s-a întâlnit în cursul zilei de ieri cu managerii tuturor spitalelor din județul Suceava, în cadrul ședinței fiind evaluate și analizate planurile de măsuri organizatorice întocmite de fiecare unitate spitalicească pentru a se încadra în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat.
În urma întâlnirii de ieri, prefectul Florin Sinescu a precizat că toate spitalele se încadrează în bugetele de venituri și cheltuieli aprobate, în condițiile asigurării sumelor contractate cu CAS Suceava, cât și a celor contractate prin Direcția de Sănătate Publică Suceava, pentru programele și acțiunile finanțate de către Ministerul Sănătății, pentru perioada octombrie – decembrie 2013.
Sinescu a mai arătat că în cadrul întâlnirii s-a punctat necesitatea și oportunitatea formulării unei propuneri de modificare a prevederilor Ordinului nr. 246/248 din 22 februarie 2013 privind aprobarea nivelului maxim al cheltuielilor de personal aferent bugetului general centralizat al unităților administrativ-teritoriale pentru anul 2013, pe județe și municipiul București. „Propunerea de modificare a fost făcută în sensul ca unitățile spitalicești să fie scoase de sub incidența actului normativ, motivat de faptul că acestea au venituri suficiente pentru acoperirea cheltuielilor de personal dar sunt constrânse să se încadreze în plafonul cheltuielilor de personal alocat de către Administrația Financiară”, a explicat prefectul județului Suceava.
Nu în ultimul rând, Florin Sinescu le-a atras atenția managerilor spitalelor să urmărească permanent realizarea măsurilor stabilite pentru încadrarea în volumul de cheltuieli aprobat și în același timp să dispună măsurile necesare creșterii veniturilor încasate, astfel încât calitatea actului medical să fie pe măsura așteptărilor pe care le au sucevenii.