Predoiu: PDL depune moțiune simplă întrucât au fost afectate interesele CFR Marfă și ale României



PDL va depune la Parlament o moțiune simplă privind eșecul privatizării CFR Marfă, a anunțat, marți, prim-vicepreședintele PDL Cătălin Predoiu, după ședința BPN al PDL.
„Înregistrăm cel de-al treilea eșec major al Guvernului socialist Victor Ponta. După Oltchim și Roșia Montană, acum avem eșecul privind CFR Marfă. Eșecul a devenit emblema Guvernului Ponta, eșecul a devenit un model de guvernare USL. PDL va depune o moțiune simplă întrucât au fost afectate interesele CFR Marfă și interesele României prin decribilizarea țării în ochii investitorilor”, a susținut Predoiu.
El a mai spus că Guvernul Ponta n-a dat dovadă numai de „incompetență” ci și de „complicitate la acest eșec”.
Predoiu a susținut că, potrivit reprezentanților Consiliului Concurenței, Guvernul a știut din vară că nu s-au depus toate informațiile de către cumpărător și Executivul nu a luat măsurile necesare.
De asemenea, Cătălin Predoiu a spus că, potrivit declarațiilor oficialilor români de la Ministerul Transporturilor, Guvernul nu a obținut acordul tuturor creditorilor pentru privatizarea CFR Marfă.
„Guvernul și premierul au avut toate datele să prefigureze că această privatizare nu va avea loc”, a adăugat Cătălin Predoiu, arătând că, în opinia sa, „consecințele acestui eșec vor fi falimentul companiei, dispariția a peste 1500 de locuri de muncă și vânzarea la bucată a activelor din patrimoniul CFR”.
„E un joc la două capete pe care-l face premierul, fie privatizezi cu prietenii, fie lichidezi cu prietenii”, a mai spus Cătălin Predoiu.
El crede că trebuie inițiate discuții imediate cu creditorii și că ar trebui „să se utilizeze oameni competenți” atunci când se pregătesc privatizările.
„Două-trei anunțuri date în ziar de domnul Fenechiu nu înseamnă pregătirea privatizării”, a adăugat Cătălin Predoiu.
Președintele PDL, Vasile Blaga, declarase, marți, înainte de ședința BPN, că nefinalizarea privatizării CFR Marfă reprezintă „un nou eșec marca Victor Ponta” și că le va propune democrat-liberalilor ca PDL să introducă o moțiune simplă în Parlament pe această temă.
Privatizarea CFR Marfă a eșuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției, potrivit GFR. În plus față de condițiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acțiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăți deținute de stat”, potrivit GFR.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat luni seara că Grup Feroviar Român (GFR) ar fi putut plăti pentru acțiunile CFR Marfă, că ministerul a îndeplinit toate condițiile pentru transferul de proprietate și că procesul de privatizare va fi reluat. „Cumpărătorul ar fi putut plăti astăzi, renunțând la condițiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de condiții la care s-a făcut referire: finalizarea de către vânzător a conversiei creanțelor deținute de stat asupra societății la data semnării contractului, condiție îndeplinită de vânzător, o altă condiție suspensivă se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurenței, aceasta fiind exclusiv în sarcina cumpărătorului, care ar fi putut face notificare imediat după ce a câștigat licitația (în luna iunie – n.r.), însă a făcut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (începutul lunii septembrie – n.r.), și aceasta doar după ce a fost notificat de comisia de privatizare”, a afirmat Mănescu. În ceea ce privește a treia condiție, respectiv obținerea de către vânzător de la finanțatorii interni și externi ai CFR Marfă a acordului de modificare a structurii acționariatului companiei, Mănescu a spus că notificările au fost transmise de comisia de privatizare la timp, însă nu toate băncile au avizat favorabil până acum.
Ministrul Transporturilor a arătat că, în aceste condiții, s-a aplicat prevederea din contract care spune că dacă în termen de 60 de zile nu sunt îndeplinite condițiile acordul se desființează.