Acum aproape zece ani a avut curajul să înființeze prima și singura de până acum trupă de striptease masculin din Suceava, Bad Boys, trupă cu care a ajuns și la Costinești – o vară întreagă la Disco Ring – și apoi prin toată țara, în turnee.
Astăzi este unul dintre cei mai cunoscuți manageri de club din întreaga lume, după o experiență inedită și plină de adrenalină în același timp la mii de kilometri distanță de casă, în Macau – China, una dintre cele mai vechi destinații ale pasionaților de jocuri de noroc, denumită și Las Vegas-ul Asiei.
La 24 de ani și-a luat lumea în cap
Liviu Covalschi, alias Keno, avea aproape 24 de ani când a plecat din Suceava (în primăvara lui 2006), pentru a lucra alături de alți dansatori români într-un club exclusiv pentru femei din Macau, în cadrul unui important complex turistic – Grand Waldo Casino.
Prestațiile „băieților răi” conduși de Liviu au făcut ca aceștia să fie chemați să facă show și într-una din cele mai tari discoteci din Macau, „D2”, iar cu timpul tânărul sucevean i-a câștigat respectul și încrederea omului de afaceri care deținea clubul și care i-a propus să se ocupe el de partea de show și promovare.
În „D2” Keno a învățat de toate și a creat scenarii speciale de entertainment cu efecte speciale, lumini, costume incitante, foc și artificii, DJ și MC renumiți.
„Ca dansator mergeam zi de zi la sala de fitness, apoi la coregrafie, salon și noaptea în club. Când am trecut la club management, deja vorbim de mult mai multă muncă. Zi de zi, trebuie să faci programe noi, imagine nouă pentru club, să stabilești ce show-uri vin, evenimente, costume, invitați, training cu staff-ul, interviuri, relații cu clienții, relațiile cu media… de vreo zece ori mai multă muncă decât pe scenă”, explică Liviu, întors recent într-o vacanță de doar câteva zile acasă, la Suceava.
Liviu, în presa din Balcani: „Creator artistic de momente extaziante de distracție”
În 2011 a venit o nouă provocare. Un om de afaceri rus i-a propus să se ocupe de un club pe care voia să-l construiască în Muntenegru. „Era o ofertă de nerefuzat. Cel mai mare club de entertainment din Balcani”, explică suceveanul, care s-a ocupat de tot proiectul, de la începutul construcției la finalizarea acesteia, la design și mai apoi marketing. Keno a creat „Illusion”, un complex cu wellness-spa, restaurant, bowling, sală de fitness, cinema 3D, parc de joacă pentru copii și bineînțeles discoteca de 2.000 de locuri cu un aspect futuristic și cele mai noi tehnologii în domeniul sunetului, imaginilor video și al efectelor speciale. În total, peste 100 de angajați.
„Acum toți în lumea asta copiază Ibiza, toate costumele cu măști, topless și pietre multe. Eu și echipa mea am încercat să trecem un pic în partea de science-fiction, cu roboți giganți, leduri, fibră optică, lasere, spectacol total. Designul clubului să se regăsească în costume, adică ce lumini folosim în club le-am folosit și pe costume”.
„Illusion” a fost declarat de presa din Balcani „best club”, iar Liviu Covalschi cel mai bun club manager. Iată ce scria o revistă de specialitate (Exclusive): „Un maestru este aici pentru a transforma ceea ce pare ireal în realitate, magia în adevăr, pentru a crea momente magice de divertisment – un nume mondial, sinonim cu creatorul perfecțiunii, brand puternic de divertisment în toată Asia, creator artistic de momente extaziante de distracție – Liviu Covalschi – Keno. Acesta este numele pe care fani din întreaga lume îl urmăresc, deoarece unde este Keno, acolo este spectacol”.
O noapte de club, în regia lui Keno
Experiența acumulată în cazinourile din Las Vegas-ul Asiei s-a regăsit în tot proiectul creat de Liviu în Muntenegru.
„Pentrumine, show-ul este toată perioada când clubul este deschis, nu doar un moment de 10-15 minute. Și o echipă de show este foarte complexă, de la DJ, MC, la acrobați, animație, până și barmanii și ospătarii fac parte din show-ul clubului, pentru că toți trebuie să se implice”, mărturisește Keno, încercând să ne introducă în atmosfera de noapte din „Illusion”: „Totul este important, de la intrarea în club, imaginea, hostess-ele care preiau oamenii de la intrare până la rezervări, până la ce se întâmplă în club. Pe bar, încep barmanii să facă show, s-a stins barul, s-a aprins scena și începe coregrafia, s-a închis scena, s-au aprins cuburile, sunt fetele cu aripi, topless, leduri, apar apoi roboții care au patru metri înălțime și plini de efecte, s-au stins roboții, se aprind cercurile de aero sau lunile, apoi atenția se mută pe bara de striptease, care are 11 metri. La toate astea contribuie designul, luminile, efectele speciale, DJ-ii, atmosfera, felul în care se servește băutura, felul cum arată mâncarea… fiecare moment este bine planificat pe minute, pe secunde, toată noaptea este un show”.
Un alt aspect foarte important este legat de materialele video și fotografiile făcute în club. „Avem echipe profesioniste de cameramani, fotografi… propriile echipe de media. Punem foarte mare accent pe ce pleacă a doua zi din club”, completează Liviu.
Un rol primordial îl au evenimentele, numele mari de pe capul de afiș al unei nopți de club.
„Să o promovezi pe Rihanna poate ajunge la 300.000-400.000 de euro și nu ai să poți face niciodată într-o noapte de club banii ăștia, chiar dacă toți clienții consumă, să spunem, 30 de șampanii. Dar prin promovarea, imaginea și reclama pe care ți le va face noaptea respectivă vei putea face acești 400.000 de euro de zece ori mai mult în decurs a șase luni”, a declarat Keno.
Următoarea destinație, Indonezia. În Jakarta și apoi în Insula Bali
Liviu Covalschi are acum un nou contract: un club într-un hotel de cinci diamante din Jakarta, capitala Indoneziei, unde va pleca spre sfârșitul săptămânii viitoare.
„E deja construit, dar îi mai trebuie niște modificări pe parte de show și efecte speciale. Am trei luni să-l aduc pe profit și în «Top 5»cluburi din lume, iar din toamnă patronul de acolo vrea să construiască un proiect de 8.000 de metri pătrați în Insula Bali și să mă ocup și acolo de marketing și management. Contractul este pentru următorii trei ani”, explică suceveanul.
În Indonezia vrea să repete un concept pe care l-a experimentat în Muntenegru, la „Illusion”, atunci când a transformat clubul de noapte într-o discotecă pentru copii. Pentru 3.000 de copii.
„Duminica, clubul devine un mare «kids party – day time»(petrecere de copii, în timpul zilei). Un real succes. Toți din echipa de show s-au îmbrăcat ziua în clovni, în tot felul de personaje din povești, desene animate, și au creat un spectacol pentru copii. E o mare provocare să transformi peste noapte atmosfera plină de erotism din club într-o mare petrecere pentru cei mici”, mai arată Keno.
Liviu Covalschi are o fabuloasă poveste de viață, povestea unui tânăr care la nici 24 de ani a plecat într-o lume despre care nu știa absolut nimic și, cel mai important, a reușit să-și facă un nume și să câștige sume considerabile din toate aceste contracte.
„Mi-aduc aminte că, prin 2004-2005, dansam în cluburi din Suceava care sunt mai mici decât vestiarele din cluburile la care am ajuns acum”, zâmbește Liviu.
Peste câteva zile, pe 20 iunie, va pleca spre Indonezia, pentru o nouă experiență.