La City Gallery, spațiul expozițional din incinta Shopping City Suceava s-a deschis luni, la ceas de seară, expoziția personală de pictură și grafică a artistei plastice sucevene Camelia Rusu Sadovei. Prima expoziție personală în cea mai mare galerie a urbei
Cea de-a patra manifestare expozițională găzduită de la inaugurare de galeria de artă din marele centru comercial și „cea de-a doua expoziție de mare ținută”, așa cum a remarcat la vernisaj artista plastică Lucia Pușcașu, președinta Filialei Suceava a Uniunii Artiștilor Plastici, reunește sub genericul „Poveste fără sfârșit” un număr total de 45 de lucrări de pictură și grafică.
Autoarea lucrărilor, Camelia Rusu Sadovei, este prima creatoare din breasla artistică suceveană care se încumetă să prezinte o expoziție personală în cea mai întinsă galerie a urbei, care dispune de un spațiu de expunere de 230 mp.
O întâlnire spirituală cu universul rafinat al unei artiste consacrate
În prezența unui public numeros, care nu s-a lăsat așteptat, criticul de artă ieșean Valentin Ciucă, prezent pentru prima dată la City Gallery (pentru care a avut cuvinte de apreciere: „În sfârșit, Suceava poate spune că are o adevărată galerie de artă!”) a salutat evenimentul, o „întâlnire spirituală” cu „universul rafinat” al unei artiste consacrate.
O artistă despre care scria, în lucrarea „Un secol de arte frumoase în Bucovina”, că „are capacitate inventivă, forță de sugestie, manualitate, încât preferă tentațiilor aleatorii suportul stabil al unei laborioase fantezii capabilă să inducă ideea organizării propriei lumi”.
Lucrări din care emană „o căldură a delicatului”
Provocând publicul la un exercițiu de imaginație și invitându-l într-o călătorie virtuală în timp în perioada de cristalizare a unor stiluri artistice decorative (Secession, Jugendstill, Art Nouveau), atunci când arta făcea „o reverență tandră” și o întoarcere către natură, Valentin Ciucă a atras atenția asupra atmosferei „ușor retro” din lucrările artistei, lucrări din care emană „o căldură a delicatului”.
O expoziție, așa cum a remarcat el, „unitară, coerentă prin viziune”, care se circumscrie unui „univers inspirat de realități controlabile emoțional”, în care vibrează „muzica sferelor”.
„Cum poți să fii modern întorcându-te puțin înapoi”
O desfășurare vizuală în care „timpul a fost suspendat în mod voluntar”, prin care artista ne oferă și o rețetă: „Cum poți să fii modern întorcându-te puțin înapoi”.
Valentin Ciucă a indicat ca centru de greutate al expoziției un autoportret, în care chipul Cameliei Rusu Sadovei glisează „între Madonă și infantă spaniolă”.
O suită de naturi statice și alegorii în care volumetriile și elementele vegetale, brocarturile bogat ornamentate au accente care fac ca suprafețele să vibreze, să creeze „o stare de vrajă”.
*
„O expoziție – așa cum a spus el la final – eveniment”, în care „fiecare imagine sugerează succesiuni baroce” și pe care „a o privi sau a o comenta o sigură dată este prea puțin”.






