Poștașii vor începe, săptămâna viitoare, distribuirea la domiciliu a taloanelor pentru persoanele care au optat pentru plata pensiilor prin bancă, în cont curent sau card, operațiunea urmând să fie făcută lunar, începând din noiembrie, de către casele teritoriale de pensii, prin intermediul Poștei.
Taloanele vor fi trimise beneficiarilor pentru că acest document reprezintă dovada calității de asigurat în sistemul asigurărilor de sănătate, fiind solicitat pentru acordarea altor facilități, cum ar fi transportul în comun.
Compania Națională Poșta Română a anunțat, joi, că distribuirea taloanelor de plată, de culoare mov, va fi ordonată pe străzi, cartiere, sate sau comune și se va face numai în zilele lucrătoare, în perioada 14-28 a fiecărei luni, conform calendarului lunar stabilit în convenția încheiată cu Casa națională de Pensii.
Dacă destinatarul talonului nu este găsit la domiciliu, i se va lăsa un aviz pe baza căruia, până în penultima zi lucrătoare a luni, își va putea totuși ridica talonul de la oficiul poștal menționat în respectivul aviz.
Distribuirea se va face la adresa înscrisă pe talon, înmânându-se, după caz, fie destinatarului, fie persoanei mandatate cu procură specială autentică, fie curatorului în baza deciziei de curatelă, fie tutorelui în baza deciziei de tutelă.
La primirea talonului, titularul sau mandatarul, după caz, are obligația să prezinte salariatului poștal actul de identitate și să completeze rubricile de pe cupon (data la care titularul primește talonul; semnătura de primire; seria și numărul actului de identitate, numărul procurii, emitentul și data emiterii).
După expirarea termenului limită, respectiv ultima zi lucrătoare a lunii, taloanele nedistribuite vor fi înapoiate Casei Județene de Pensii.




