Autoritatea Națională pentru Comunicații (ANC) intenționează să extindă, până la 25 aprilie 2009, termenul până la care Poșta Română va aplica un tarif maxim de 1,2 lei pentru corespondența cu o greutate de sub 50 de grame, la nivel național. În prezent, compania practică un tarif de un leu pentru acest tip de corespondență.
„Această propunere este în conformitate cu decizia Parlamentului European de a extinde posibilitatea de a rezerva anumite categorii de servicii poștale furnizorului de serviciu universal, până la 31 decembrie 2012, în cazul României, și are ca scop finanțarea costului net generat de furnizarea serviciilor incluse în sfera serviciului universal”, se arată într-un comunicat al ANC remis, joi, agenției MEDIAFAX.
Poșta Română are obligația de a aplica un tarif maximal la acest tip de corespondență din 25 aprilie 2004, măsura fiind valabilă până la finele acestui an.
Propunerea de prelungire a termenului a fost inclusă într-un proiect de decizie pentru modificarea și completarea Deciziei președintelui ANC 88/2004 privind desemnarea furnizorului de serviciu universal în domeniul serviciilor poștale.
Modificările și completările propuse în proiect vizează și includerea serviciului de publicitate prin poștă printre serviciile din sfera serviciului universal pe care furnizorul desemnat are obligația de a le furniza pe întreg teritoriul României.
„Deși ANC a anunțat că intenționează să desemneze un furnizor de serviciu universal pentru publicitate prin poștă, niciun furnizor nu și-a arătat disponibilitatea în acest sens”, se precizează în comunicat.
Din acest motiv, ANC a decis să desemneze din oficiu Poșta Română ca furnizor de servicii de publicitate prin poștă, pentru că operatorul deține în prezent rețeaua cu cel mai mare grad de acoperire la nivel național.
Includerea în sfera serviciului universal a trimiterilor de publicitate și desemnarea Poștei Române ca furnizor de serviciu universal nu oferă operatorului dreptul exclusiv de a presta aceste servicii, alte firme putând să activeze pe acest segment, se mai arată în comunicat.
Poșta Română va fi obligată să livreze publicitatea prin poștă pe întreg teritoriul României, la același tarif, care va fi fundamentat pe costuri și aprobat de ANC. Anul trecut, pe acest segment de piață au fost procesate peste 63 de milioane de trimiteri de către cei opt furnizori activi.
Trimiterile de publicitate prin poștă au înregistrat în 2007 o creștere cu 44%, reprezentând aproximativ 20% din totalul de trimiteri aferente poștei de scrisori.
ANC a mai anunțat, joi, publicarea spre consultare publică a unui proiect de decizie care propune revizuirea și armonizarea modalității de raportare a datelor statistice de către furnizorii de servicii poștale cu noua clasificare a serviciilor poștale.
„Întrucât sfera serviciului universal a fost lărgită, prin includerea serviciului de publicitate prin poștă, și au fost strict determinate serviciile care nu fac parte din aceasta, precum serviciile «Ramburs», «Schimbare destinație», «Livrare specială», «Confirmare de primire» și «Express» este necesară adoptarea unei decizii, care să prevadă obligația furnizorilor de servicii poștale de a transmite informații cu privire la serviciile poștale oferite în prezent”, se spune în comunicat.
Proiectele deciziilor pot fi consultate pe pagina de internet a ANC, persoanele interesate fiind invitate să formuleze și să transmită observații și propuneri până la 8 decembrie.
Autoritatea Națională pentru Comunicații este instituția care stabilește regulile pentru piața de comunicații electronice și servicii poștale din România.