Porsche Cayenne GTS, (ne)bun, nu glumă



Porsche Cayenne GTS 2008
Porsche Cayenne GTS 2008

Porsche este obsedat de putere. Fără să fii un specialist în domeniu remarci cu ușurință că fiecare nou model pe care neamțul din Zuffenhausen îl scoate pe piață este mai energic decât ultimul.
Așa s-a întâmplat și cu GTS. Oare a meritat? Credem că da, având în vedere faptul că gigantul din Munții Pădurea Neagră cântărește peste 2,2 tone. Porsche a implantat sub capotă 405 cai putere, suficienți pentru ca GTS să se comporte autoritar pe orice șosea din lume. Tracțiunea integrală permanentă conferă continuitate ținutei de drum și se simte cum acționează prompt pe viraje sau porțiuni cu aderență precară.
Nu este nimic surprinzător că demarajul până la 100 de kilometri pe oră se execută în 6.1 secunde, o performanță remarcabilă pentru un mastodont de peste 2.000 de kilograme.
GTS se bazează pe actualul model Cayenne S și dispune de un motor V8 aspirat natural de 4.8 litri pe injecție directă ce garantează viteza de top de 251 de kilometri pe oră.
Propulsorul are, conform datelor remise de constructor, un consum mediu de 13,9 l/100km. Cayenne GTS se evidențiază prin jantele de 21 de inch, caroseria vopsită numai în nuanță de roșu. Bancheta din spate a fost înlocuită cu două scaune sportive de tip scoică, iar garda la sol a fost coborâtă cu 24 milimetri.
Cayenne GTS va dispune de inovatorul sistem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) pentru controlul activ al barelor anti-ruliu.
Porsche Cayenne GTS este comercializat la un preț de bază în Germania de 76.725 de euro. Pentru că îl consideră ediție specială, germanii vor limita numărul de modele SUV cu indicativul GTS la 5.000 de bucăți.


Porsche Cayenne GTS 2008
Porsche Cayenne GTS 2008
Porsche Cayenne GTS 2008
Porsche Cayenne GTS 2008
Porsche Cayenne GTS 2008
Porsche Cayenne GTS 2008
Porsche Cayenne GTS 2008
Porsche Cayenne GTS 2008