Popa: Transavia s-ar mai putea dezvolta doar prin achiziții sau investiții de la zero



Transavia, cel mai mare producător de carne de pasăre din România, a ajuns la un nivel la care se mai poate dezvolta doar prin achiziții sau investiții de la zero, a declarat joi directorul general și proprietarul companiei, Ioan Popa, adăugând că producătorul a fost profitabil în fiecare an.
„Compania a făcut profit în fiecare an, destul de substanțial. În fiecare an am făcut investiții și nu ne-am dus toți banii acasă pe care i-am realizat din profit. Suntem în situația în care nu ne mai dezvoltăm foarte spectaculos, la ora actuală mărimea unității noastre este de a unui modul european, între 50.000 și 60.000 de tone de carne. Dacă am vrea să mai creștem ar trebui să mai facem achiziții sau să facem o altă investiție de la zero, mai mică msau mai mare”, a spus Popa, fără a da mai multe detalii.
În ultimii șapte ani, Transavia a realizat investiții de peste 60 milioane de euro.
Planul de investiții al Transavia pentru acest an, derulat cu fonduri proprii, a depășit 8 milioane euro și a cuprins modernizarea a trei ferme de păsări, un depozit frigorific de carne, achiziționarea de mașini pentru transportul de mărfă și utilaje agricole pentru fermele vegetale.
Șeful companiei a arătat că în 2014 Transavia va continua investițiile în tehnologia procesului de producție și în comunicare.
De asemenea, Popa estimează creșterea afacerilor și profitului în acest an.
„În 2013 afacerile sunt în creștere cu 8-10% și profitul este în creștere. (…) În cei 23 de ani de existență pe piață, Transavia nu a avut nicio problemă. Lucrăm profitabil pentru că am știut să nu ne îndatorăm prea mult și ne-am respectat partenerii”, a arătat Popa.
Anul trecut, Transavia a avut afaceri de 426,9 milioane lei (95,8 milioane euro), în creștere cu 19% față de 2011, și un profit net de 33,7 milioane lei (7,5 milioane euro), cu 28% mai mare.
În ceea ce privește exporturile, acestea au reprezentat circa 15% din afaceri și au avut ca destinație țări precum Marea Britanie, Franța, Spania și Croația.
„De 30 de ani de când cresc păsări, vânzările au mers mai greu, viteza de rotație a cărnii s-a schimbat, dar am încheiat contracte cu parteneri europeni și ne-am extins piețele”, a spus Popa.
Grupul de companii Transavia, din care face parte și Avicola Brașov, produce peste 50.000 de tone de carne pe an în unități de producție în Transilvania. Transavia deține 15 ferme de creștere a puilor de carne, două ferme de reproducție și două stații de incubație, o fabrică de nutrețuri combinate, două abatoare de industrializare a cărnii și o fabrică de procesare a cărnii, precum și două ferme vegetale și are peste 1.500 de angajați.
Potrivit directorului general al companiei, Transavia deține 20% din piața românească de carne de pasăre.