Pop, despre evaluarea la română: Știm că a fost un subiect ambiguu, dar baremul rămâne același



Ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, a declarat, ieri, că lucrările la proba de limba română din cadrul evaluării naționale sunt corectate în baza baremului deja stabilit, deși unul dintre subiecte a fost „ambiguu” și a generat controverse.
Pop a mai spus, legat de subiectul respectiv, că Ministerul Educației a cerut părerea mai multor specialiști, inclusiv de la Academia Română, iar „90 la sută” dintre aceștia s-ar fi pronunțat în favoarea rezolvării prevăzute în barem.
„Subiectele au fost finalizate în martie, după ce la ele s-a lucrat timp de șase luni”, a mai spus ministrul.
În același context, Pop a afirmat că subiectul controversat demonstrează că programa școlară este deficitară și trebuie modificată. „În doi ani de zile, la Institutul de Științe ale Educației s-a scris o singură programă, cea pentru clasa pregătitoare. (…) Institutul va avea un nou director. Actualul director a intrat în concediu fără plată”, a mai spus Pop.
Liviu Pop a ținut totodată să-i asigure pe părinți că toți elevii de clasa a VIII-a vor fi înscriși la liceu. „Sunt 200.000 de locuri disponibile în clasa a IX-a, iar la evaluare nu s-au prezentat 20% dintre elevi”, a precizat demnitarul.
La subiectul II al probei de luni, elevii au trebuit să spună, printre altele, felul propoziției subordonate (atributivă, predicativă sau subiectivă) din fraza „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”.
Această cerință a împărțit elevii și părinții în două tabere, unii susținând că răspunsul corect este subiectivă, iar ceilalți, predicativă.
Mai mulți părinți s-au adunat, ieri dimineață, în fața Ministerului Educației, nemulțumiți de această cerință de la proba de limba română a evaluării naționale.
Părinții susțineau că propoziția era subordonată predicativă, și nu subiectivă, cum este trecută în barem, și cereau reanalizarea subiectulul.
Mulți părinți au semnat și o petiție legată de această controversă și de depunctarea elevilor care au răspuns că propoziția este predicativă.
Elevii de la o școală din Piața Amzei susțineau însă că ei au rezolvat această problemă în urmă cu două săptămâni la clasă, atunci când li s-a explicat că propoziția este subordonată subiectivă, așa cum este prevăzută în baremul de evaluare.