Ponderea vânzărilor de bere la PET a crescut la jumătate din volumul pieței românești



Vânzările de bere au crescut în prima jumătate a acestui an. Foto: Justinsomnia
Vânzările de bere au crescut în prima jumătate a acestui an. Foto: Justinsomnia

Ponderea vânzărilor de bere în ambalaj PET în totalul consumului a ajuns, în primele șase luni, la circa 50%, față de 45% anul trecut, potrivit președintelui Asociației „Berarii României”, Shachar Shaine.
„Vânzările de bere în ambalaj PET au crescut în prima jumătate a acestui an, dar cu un ritm mai redus decât în anii trecuți. Ponderea PET-ului în cadrul volumului vânzărilor de bere a ajuns la circa 50%. Totodată, berea la doză a crescut, în timp ce livrările de bere la sticlă și butoi continuă să scadă”, a declarat Shaine după o conferință de presă.
Shaine ocupă și funcția de președinte al producătorului de bere United Romanian Breweries Bereprod.
Ambalajele PET au ajuns anul trecut în topul preferințelor consumatorilor români de bere, cu 45,6% din volumul total al pieței, față de o pondere de 40,4% obținută de berea la PET în 2006, potrivit datelor „Berarii României”, asociație care reunește multinaționalele din industria românească a berii – Heineken România, InBev România, Ursus Breweries și United Romanian Breweries Bereprod.
Pe locul al doilea s-a situat, anul trecut, sticla, cu 40,5% din volumul livrărilor, urmată de berea la doză, cu 10,4% din vânzări în funcție de volum.
Shaine estimează pentru acest an o creștere a vânzărilor de bere cu 5%, la circa 20,3 milioane de hectolitri.
Piața berii a avansat anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane hectolitri, ritm de creștere inferior celui consemnat în 2006, de 16,4%, potrivit datelor „Berarii României”.
„Principalul motiv al avansului pieței berii este creșterea consumului, favorizată de vremea tot mai caldă și de lipsa ploilor”, a spus Shaine.
Totodată, vânzările de bere au crescut în primele șase luni mai mult în sectorul de retail decât pe segmentul HoReCa (Hoteluri, Restaurante, Cafenele – n.r.).
„Berea crește mai mult pe retail ca urmare a dezvoltării și extinderii comerțului modern. În schimb, cele mai multe unități inaugurate pe segmentul HoReCa sunt cafenelele, unde nu se vinde bere”, a mai adăugat Shaine.