Ponderea românilor cu vârsta peste 15 ani care utilizează internetul a urcat la 48,7% anul trecut, cu 8,4 puncte procentuale peste nivelul din 2010, o creștere importantă, de 11%, fiind înregistrată în rândul populației din mediul rural, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieței GfK.
„Mediul rural înregistrează o dinamică bună, cu o creștere mai mare în 2012 față de 2010 – cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populația rurală”, se arată în studiul GfK.
În ceea ce privește mediul urban, 61% dintre orășeni au utilizat internetul în 2012, în creștere cu 6,7% față de 2010. Cea mai mare rată de penetrare este în București, unde 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.
De asemenea, procentul femeilor care utilizează internetul a avut un avans mai mare decât cel al bărbaților.
„În 2012, aproximativ 50% dintre bărbați și puțin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaților a crescut cu 7,7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%”, potrivit GfK.
Pe grupe de vârstă, internetul este foarte agreat de tineri. Astfel, aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 și 34 ani și 62% dintre cei între 35 și 44 ani.
„Este interesant de semnalat faptul că cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O creștere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă și pentru intervalul de vârstă 45-54 ani”, se spune în studiu.
Atunci când se referă la educație, raportul arată că 89% dintre persoanele cu educație superioară și 52% dintre persoanele cu educație medie sunt utilizatoare de internet.
„Apariția gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care înainte erau reticenți față de acest mediu de comunicare sunt doar câțiva factori care susțin creșterea accelerată a utilizării internetului. Internauții deja nu mai reprezintă un target de nișă. Multe companii își regândesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital”, a declarat, într-un comunicat, Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.
GfK România a realizat un studiu despre obiceiurile de utilizare a internetului în România de-a lungul a doi ani – 2010 și 2012.