Polițiștii locali vor avea acces la unele baze de date administrate de MAI



Polițiștii locali vor avea acces la unele baze de date administrate de Ministerul Administrației și Internelor (MAI), respectiv cele de urmăriți, furturi auto, evidența vehiculelor înmatriculate și evidența persoanelor, urmând ca protocolul privind accesul să fie aprobat de autoritățile abilitate.
Subiectul a fost discutat în cadrul unei videoconferințe de ieri de la sediul MAI, condusă de secretarul de stat, șef al Departamentului Ordine și Siguranță Publică, Ioan Dascălu, se arată într-un comunicat de presă al MAI.
La întâlnire au participat șefii inspectoratelor de poliție județene, șefii structurilor de poliție locală și specialiști în comunicații din structurile MAI.
Videoconferința s-a desfășurat ca urmare a dispoziției secretarului de stat Dascălu, șef al DOSP, de acordare a accesului structurilor de poliție locală din toată țara la unele baze de date administrate de MAI.
În acest sens, au fost prezentate etapele care trebuie parcurse de către autoritățile locale în vederea obținerii accesului la bazele de date de Urmăriți, Furturi auto, Registrul național de evidență a vehiculelor înmatriculate și Registrul național de evidență a persoanelor.
„Încercăm, astfel, să acordăm o mai mare atenție Poliției Locale, care trebuie să devină un real sprijin pentru Poliția Națională, iar în acest sens se impune crearea unui cadru adecvat de desfășurare a misiunilor specifice ale structurilor de poliție locală. Acest demers va contribui substanțial la eficientizarea activităților desfășurate de structurile de poliție locală, la o mai bună cooperare cu unitățile teritoriale ale Poliției Naționale și de asemenea va avea consecințe directe asupra creșterii gradului de siguranță publică”, a spus Dascălu în cadrul videoconferinței.
În cadrul întâlnirii s-a prezentat și proiectul de protocol privind accesul la bazele de date ale MAI ce urmează să fie semnat de primari, șefii inspectoratelor județene de poliție, precum și de directorii Direcției pentru Evidența Persoanei și Administrarea Bazelor de Date și, respectiv, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.