Politica „clientul are întotdeauna dreptate” provoacă despresie



Cercetătorii germani susțin că persoanele care sunt obligate să pretindă că sunt vesele și prietenoase la serviciu sunt predispuse la depresie.
După cum informează site-ul Yahoo!News, psihologii de la Universitatea Frankfurt pe Main au realizat un studiu pe aproximativ 4.000 de studenți, descoperind că oamenii care activează în serviciile de relații cu clienții prezintă cel mai mare risc de apariție a depresiei. Liderul echipei de specialiști, profesorul Dieter Zapf, a precizat că stewardesele, persoanele care lucrează în centrale telefonice și agenții de vânzări sunt cei mai afectați de această tendință.
„Atunci când oamenii sunt forțați să-și reprime propriile sentimente, ei se confruntă cu o serie de consecințe negative, care le afectează sănătatea”, a declarat profesorul Zapf.
Potrivit sursei citate, pentru a întocmi acest studiu, membrii echipei de cercetători germani au realizat o centrală telefonică specială cerându-le studenților de la universitatea menționată să se poarte ca și cum ar fi angajați. Jumătate dintre ei au primit permisiunea să se apere împotriva clienților nepoliticoși, în timp ce restul au fost obligați să rămână politicoși și prietenoși, indiferent de ce se întâmplă.
Rezultatele înregistrate în urma experimentului au demonstrat că, în timp ce studenții care au avut posibilitatea să se apere au avut doar o creștere mică a tensiunii și a presiunii sangvine, inimile celor care au fost forțați să rămână prietenoși au continuat să bată foarte puternic mult timp după ce „clientul nepoliticos” închisese telefonul.
Profesorul Zapf a mai declarat: „Cu toții trebuie să ne controlăm emoțiile. Însă problema gravă apare atunci când suntem obligați să facem acest lucru pentru mult timp. Cred că a sosit timpul să renunțăm la politica potrivit căreia ’clientul are întotdeauna dreptate’ și să dăm dovadă de mai mult respect față de aceia care lucrează în cadrul serviciilor de relații cu clienții”.
(Click News)