Problemă serioasă

Poliția Rutieră solicită separatoare de sens în curbele de pe Mestecăniș pentru a nu mai avea loc accidente mortale



Accidentul mortal produs pe 30 august, în zona Pasului Mestecăniș
Accidentul mortal produs pe 30 august, în zona Pasului Mestecăniș

Serviciul de Poliție Rutieră Suceava a transmis o adresă oficială către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași în care a semnalat necesitatea de amplasare de parapete care să separe sensurile de mers în curbele periculoase de pe Mestecăniș, de pe DN 17, care leagă Suceava de Ardeal. Solicitarea vine după accidentul cu doi decedați produs la final de august, în urma unei pătrunderi pe contrasens, însă problema nu este nouă. În ultimii ani, au avut loc mai multe accidente grave în curbele de pe Mestecăniș. Cauza oficială este neadaptarea vitezei în curbă, ceea ce este corect în principiu. Doar că în lumea civilizată pe porțiunile de drum periculoase se iau măsuri de protecție, de limitare a consecințelor accidentelor rutiere.
Varianta propusă, care să aibă și costuri cât de cât rezonabile, este de montare de parapet tip New Jersey, acel parapet din beton, mobil, variantă la care s-a apelat și în județul vecin Iași și nu numai. Parapetele sunt solicitate pe porțiunile vulnerabile, în curbele periculoase.
Studiile de specialitate arată că acest parapet reduce foarte mult numărul de accidente grave. Concret, șoferul care pierde controlul în curbă nu mai intră pe sens opus, unde poate omorî un om complet nevinovat, ci lovește parapetul axial și cel mai adesea ajunge în parapetul lateral sau în decor, unde își avariază mașina, însă nu se produc de regulă și vătămări corporale grave.
Exemplul recent de accident tipic în care un parapet putea salva vieți este cel produs pe 30 august, în zona Pasului Mestecăniș.
Un șofer în vârstă de 69 de ani, din municipiul Galați, în timp ce se deplasa la volanul unei Dacii, pe direcția dinspre Câmpulung Moldovenesc spre Vatra Dornei, nu a adaptat viteza într-o curbă la dreapta, pierzând controlul asupra mașinii, care a intrat pe sens opus, unde a intrat în coliziune violentă cu un Renault condus regulamentar de un șofer din Dumești – Iași.
Impactul a fost violent și fatal pentru șoferul de 69 de ani și pentru o femeie de 83 de ani, pasageră în cealaltă mașină.
Și în anii trecuți, pe DN 17, zona Pasului Mestecăniș, au avut loc mai multe accidente mortale, produse după același tipar: pierderea controlului asupra mașinii în curbă, pătrundere pe contrasens și impact frontal cu o mașină care venea regulamentar din sens opus.
DN 17, pe acea porțiune, se află în administrarea Secției de Drumuri Naționale Câmpulung Moldovenesc, secție aflată în subordinea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, reprezentanta pe Moldova a Companiei de Drumuri Naționale.



Recomandări

Complice reținut în arest în cazul tânărului care a fugit de la locul unui accident mortal și a încercat să șteargă urmele nenorocirii

Pietonul lovit puternic de o mașină la Moara a scăpat fără leziuni. El revenit la fața locului pentru a căuta o pâine scăpată pe jos

Pietonul lovit puternic de o mașină la Moara a scăpat fără leziuni. El revenit la fața locului pentru a căuta o pâine scăpată pe jos
Pietonul lovit puternic de o mașină la Moara a scăpat fără leziuni. El revenit la fața locului pentru a căuta o pâine scăpată pe jos

O mașină a poliției s-a ciocnit de un autoturism pe care îl urmărea, abandonat de un ucrainean beat, care a fugit după ce a izbit mașina de un parapet

Au provocat accidente soldate cu câte cinci și trei morți, dar sunt cercetați în libertate și departe de sentințe care să le pedepsească inconștiența

Trenul care a izbit în plin o mașină lângă Suceava, implicat și într-un accident mortal, în care a decedat un bătrân de 88 de ani din Stroiești

Trenul care a izbit în plin o mașină lângă Suceava, implicat și într-un accident mortal, în care a decedat un bătrân de 88 de ani din Stroiești
Trenul care a izbit în plin o mașină lângă Suceava, implicat și într-un accident mortal, în care a decedat un bătrân de 88 de ani din Stroiești