Poliția de Frontieră are un nou sistem de instruire, primii beneficiari fiind peste 150 de cadre didactice din cadrul instituției, a declarat, ieri, șeful Serviciului de Formare și Pregătire Continuă, Mihai Georgescu.
Proiectul Phare „Dezvoltarea resurselor umane ale Poliției de Frontieră Română – Faza 2 – Instruire în proiectarea și dezvoltarea de planuri de învățământ” a fost implementat în șase școli de instruire și pregătire continuă și a fost finanțat de Uniunea Europeană, având un buget de peste 300.000 de euro.
Principalul obiectiv al proiectului a fost să sprijine Poliția de Frontieră Română în dezvoltarea unui nou sistem de instruire bazat pe competențe, beneficiarii fiind șefii de catedră și cadrele didactice din instituție.
Sistemul de instruire bazat pe competențe a vizat trecerea de la metoda tradițională de predare la cea bazată pe formarea unor deprinderi specifice prin aplicarea unor metode de predare interactive.
Șeful Serviciului de Formare și Pregătire Continuă din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră (IGPF), Mihai Georgescu, a declarat, ieri, la închiderea proiectului, că 76 la sută dintre cursanți au perceput orele de curs ca fiind interactive, interesante, realizate printr-un echilibru între teorie și practică, în timp ce restul de 24 la sută au apreciat perioada de instruire ca fiind foarte mică.
Mihai Georgescu a precizat că proiectul a cuprins patru sesiuni desfășurate la Școala de la Orșova, un program implementat în cadrul IGPF București și două programe destinate Școlii de la Iași.
Concepte noi de instruire
„Proiectul s-a desfășurat în trei faze distincte: un prim exercițiu – expertiză de identificare și analiză a nevoilor de instruire ale Poliției de Frontieră Române, urmat de furnizarea unui program de instruire și de proiectarea de noi planuri de învățământ”, a declarat un reprezentant al Școlii de Afaceri Wolverhampton, parteneră a instituției.
Principalele rezultate obținute prin implementarea proiectului finalizat ieri au fost modernizarea conceptelor de instruire, elaborarea programelor de instruire și a planurilor de învățământ, acordarea de asistență profesorilor și personalului de conducere din structurile de pregătire și învățământ din Poliția de Frontieră, dar și realizarea unui schimb de experiență între personalul IGPF și cel din instituțiile similare din Marea Britanie, prin efectuarea unei vizite de studii la Universitatea Wolverhampton și Centrul de pregătire al Poliției din Birmingham.