Creșterea debitului râului Suceava a pus pe jar autoritățile sucevene. Cele două poduri care traversează râul Suceava au fost încercate serios de viitură. De altfel, în noaptea de joi spre vineri, circulația rutieră pe podul de la Ițcani a fost întreruptă temporar și reluată ieri dimineață cu anumite restricții.
Maxim istoric al debitului de pe râul Suceava Conducerea Sistemului de Gospodărire a Apelor Suceava a precizat că râul Suceava a înregistrat maximul istoric, de 1.590 mc/s, cu 300 mc/s mai mult decât la cele mai puternice inundații care au lovit vreodată municipiul Suceava.
Din cauza furiei cu care apa lovea, digul de pe malul drept al râului Suceava, în locul unde o firmă de construcții a făcut o breșă pentru a putea realiza o serie de lucrări în albie, a cedat pe o distanță de aproape 50 de metri. Două locuințe au fost inundate, iar peste 100 de jandarmi, polițiști comunitari și angajați ai ISU Suceava au fost aduși în zonă pentru a da o mână de ajutor la închiderea breșei.
Mai multe camioane cu piatră și balast au fost răsturnate pentru a împiedica apa să distrugă o porțiune și mai mare de dig, iar la final sute de saci cu pietriș au fost așezați pentru a stabiliza totul.
Podul de la Burdujeni, colmatat cu copaci și aragaze Pericol a fost și la celălalt pod de peste râul Suceava, din zona Bazarului. Din cauza colmatării zonei de la mijlocul podului, cu aragaze și copaci întregi, smulși din rădăcini, exista riscul ca apa să iasă din matcă și să provoace mari probleme.
În vreme ce pompierii, înarmați cu căngi, se chinuiau să scoată din apă măcar o parte din lucrurile aduse de apă, care se tot adunau pe lângă pilonii podului, zeci de ochi, ai forțelor de intervenție, stăteau ațintiți spre zona de mijloc, unde forța apei amenința să rupă podul.
Autoritățile aproape că s-au panicat atunci când oamenii le-au sesizat fisurile din asfalt, din zona respectivă, fiind considerate un semn de cedare a structurii de rezistență.
Imediat, primarul Sucevei a solicitat prezența la pod a unei echipe de la Inspectoratul de Stat în Construcții, care să evalueze gravitatea situației.
Una din primele măsuri care se impunea a fi luată, în cazul în care podul risca să fie rupt, era cea de a întrerupe circulația, pentru a fi protejată populația.
În cele din urmă, lucrurile s-au mai liniștit după ce reprezentanții Inspectoratul de Stat în Construcții au dat asigurări că nu este încă nici un pericol, fisurile fiind doar în asfalt, între timp, și nivelul apei scăzând vizibil, cu aproape un metru, după ce ajunsese chiar până la marginea superioară a podului.






