Începând de ieri

Podul peste râul Suceava de la Roșcani-Liteni, dat în folosință



Podul de la Roscani a fost refăcut pe mai puțin de jumătate din distanță
Podul de la Roscani a fost refăcut pe mai puțin de jumătate din distanță

La exact trei ani după ce apele umflate ale râului Suceava au distrus podul situat pe drumul județean 208C, care leagă localitățile Liteni și Roșcani, oamenii de pe cele două maluri au răsuflat ușurați. În cursul zilei de ieri, podul a redevenit funcțional, iar cu mici obiecțiuni care au fost trecute în procesul verbal de recepție, comisia prezentă la fața locului și-a dat acordul ca lucrarea să fie preluată de la constructor.
„Din punctul nostru de vedere, circulația rutieră poate fi reluată și vom da dispoziție ca acest lucru să se întâmple chiar astăzi (n.a. – ieri). Se vor impune o serie de restricții pentru a-i permite constructorului să finalizeze și partea pietonală, dar în rest totul e în regulă și oamenii din această zonă nu mai trebuie privați de o cale de acces atât de importantă”, a precizat Alexandru Rădulescu, vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, prezent la recepția lucrărilor.
O mare ușurare se putea citi pe chipul primarului din Liteni, Tomiță Onisii, care timp de trei ani de zile a fost asaltat de localnici cu zeci și zeci de petiții prin care i se cerea să intervină pe lângă instituțiile abilitate pentru finalizarea cât mai grabnică a lucrărilor.
„E o mare bucurie nu doar pentru mine, ci și pentru întreaga comunitate de aici că, în sfârșit, se poate circula pe acest pod. În curând începe școala, iar copiii vor putea ajunge și ei în condiții de siguranță la cursuri, la fel cum se va întâmpla și cu bătrânii care mergeau la medic. Nu mai spun cât mă bucur și pentru agricultori, care aveau terenurile de o parte și de alta a râului Suceava, iar acum vor putea ajunge la propriile terenuri cu multă ușurință”, a arătat Tomiță Onisii.
Termene peste termene depășite din cauza lipsei finanțării
Distrus la inundațiile din august 2010, podul de la Roșcani-Liteni a intrat în proces de refacere în procedură de urgență, iar în luna noiembrie a aceluiași an a fost finalizată și licitația. Lucrările au fost preluate de firma Soconi, care avea termen până în noiembrie 2011 să dea în exploatare investiția. Acest lucru nu s-a întâmplat însă decât abia ieri, pe 28 august 2013, după mai multe termene de execuție depășite.
„Problemele de proiectare și lipsa finanțării au constituit principalele piedici ale acestei investiții. Noi ne-am făcut treaba exact după proiectul pe care l-am primit, iar lucrările sunt de cea mai bună calitate”, a declarat Nelu Opincaru, administratorul firmei Soconi.
Valoarea inițială a proiectului finanțat de Compania Națională de Investiții era de 60 de miliarde de lei vechi, dar suma licitată de firma Soconi a fost de 24 de miliarde de lei vechi, la care a mai existat o suplimentare de patru miliarde de lei vechi.
Podul are o lungime totală de peste 100 de metri, din care constructorul a refăcut 54 de metri, iar lucrările au presupus atât micropiloți de structură, consolidări, dar și refacerea în totalitate a căii de rulare.
Acum câteva luni, exasperați de faptul că lucrările de refacere a podului stagnează, aproximativ 150 de oameni din Liteni și Roșcani au blocat drumul județean care face legătura între Suceava și Dolhasca. La fața locului a venit atunci prefectul de Suceava, Florin Sinescu, care a promis că va face demersuri pe lângă conducerea Companiei Naționale de Investiții pentru alocarea fondurilor necesare finalizării podului.


Comisia de recepție și-a dat acordul ca lucrarea să fie preluată de la constructor
Comisia de recepție și-a dat acordul ca lucrarea să fie preluată de la constructor
Nelu Opincaru, administratorul firmei Soconi, și Alexandru Rădulescu, vicepreședinte CJ
Nelu Opincaru, administratorul firmei Soconi, și Alexandru Rădulescu, vicepreședinte CJ
Podul are o lungime totală de peste 100 de metri, din care constructorul a refăcut 54 de metri
Podul are o lungime totală de peste 100 de metri, din care constructorul a refăcut 54 de metri
Podul are o lungime totală de peste 100 de metri, din care constructorul a refăcut 54 de metri
Podul are o lungime totală de peste 100 de metri, din care constructorul a refăcut 54 de metri
Podul de la Roscani a fost refăcut pe mai puțin de jumătate din distanță
Podul de la Roscani a fost refăcut pe mai puțin de jumătate din distanță


Recomandări

Șantierul nepăsării din centrul municipiului Suceava. Zeci de oameni afectați de un constructor neserios și neplătit

Șantierul nepăsării din centrul municipiului Suceava. Zeci de oameni afectați de un constructor neserios și neplătit
Șantierul nepăsării din centrul municipiului Suceava. Zeci de oameni afectați de un constructor neserios și neplătit

Gheorghe Șoldan a cerut urgentarea lucrărilor de modernizare a unuia dintre cele mai spectaculoase drumuri din județ, Panaci – Bilbor

Drumul Panaci - Bilbor va scurta cu aproape 100 de kilometri legătura rutieră dintre Vatra Dornei și Toplița
Drumul Panaci - Bilbor va scurta cu aproape 100 de kilometri legătura rutieră dintre Vatra Dornei și Toplița

Șoldan anunță proiecte din fonduri europene de peste 8 milioane de euro pentru reabilitarea energetică a patru clădiri publice din Suceava

Șoldan anunță proiecte din fonduri europene de peste 8 milioane de euro pentru reabilitarea energetică a patru clădiri publice din Suceava
Șoldan anunță proiecte din fonduri europene de peste 8 milioane de euro pentru reabilitarea energetică a patru clădiri publice din Suceava

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie
Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie