La exact trei ani după ce apele umflate ale râului Suceava au distrus podul situat pe drumul județean 208C, care leagă localitățile Liteni și Roșcani, oamenii de pe cele două maluri au răsuflat ușurați. În cursul zilei de ieri, podul a redevenit funcțional, iar cu mici obiecțiuni care au fost trecute în procesul verbal de recepție, comisia prezentă la fața locului și-a dat acordul ca lucrarea să fie preluată de la constructor.
„Din punctul nostru de vedere, circulația rutieră poate fi reluată și vom da dispoziție ca acest lucru să se întâmple chiar astăzi (n.a. – ieri). Se vor impune o serie de restricții pentru a-i permite constructorului să finalizeze și partea pietonală, dar în rest totul e în regulă și oamenii din această zonă nu mai trebuie privați de o cale de acces atât de importantă”, a precizat Alexandru Rădulescu, vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, prezent la recepția lucrărilor.
O mare ușurare se putea citi pe chipul primarului din Liteni, Tomiță Onisii, care timp de trei ani de zile a fost asaltat de localnici cu zeci și zeci de petiții prin care i se cerea să intervină pe lângă instituțiile abilitate pentru finalizarea cât mai grabnică a lucrărilor.
„E o mare bucurie nu doar pentru mine, ci și pentru întreaga comunitate de aici că, în sfârșit, se poate circula pe acest pod. În curând începe școala, iar copiii vor putea ajunge și ei în condiții de siguranță la cursuri, la fel cum se va întâmpla și cu bătrânii care mergeau la medic. Nu mai spun cât mă bucur și pentru agricultori, care aveau terenurile de o parte și de alta a râului Suceava, iar acum vor putea ajunge la propriile terenuri cu multă ușurință”, a arătat Tomiță Onisii.
Termene peste termene depășite din cauza lipsei finanțării
Distrus la inundațiile din august 2010, podul de la Roșcani-Liteni a intrat în proces de refacere în procedură de urgență, iar în luna noiembrie a aceluiași an a fost finalizată și licitația. Lucrările au fost preluate de firma Soconi, care avea termen până în noiembrie 2011 să dea în exploatare investiția. Acest lucru nu s-a întâmplat însă decât abia ieri, pe 28 august 2013, după mai multe termene de execuție depășite.
„Problemele de proiectare și lipsa finanțării au constituit principalele piedici ale acestei investiții. Noi ne-am făcut treaba exact după proiectul pe care l-am primit, iar lucrările sunt de cea mai bună calitate”, a declarat Nelu Opincaru, administratorul firmei Soconi.
Valoarea inițială a proiectului finanțat de Compania Națională de Investiții era de 60 de miliarde de lei vechi, dar suma licitată de firma Soconi a fost de 24 de miliarde de lei vechi, la care a mai existat o suplimentare de patru miliarde de lei vechi.
Podul are o lungime totală de peste 100 de metri, din care constructorul a refăcut 54 de metri, iar lucrările au presupus atât micropiloți de structură, consolidări, dar și refacerea în totalitate a căii de rulare.
Acum câteva luni, exasperați de faptul că lucrările de refacere a podului stagnează, aproximativ 150 de oameni din Liteni și Roșcani au blocat drumul județean care face legătura între Suceava și Dolhasca. La fața locului a venit atunci prefectul de Suceava, Florin Sinescu, care a promis că va face demersuri pe lângă conducerea Companiei Naționale de Investiții pentru alocarea fondurilor necesare finalizării podului.




