Principala arteră de circulație care leagă cartierul Burdujeni de restul Sucevei va deveni anul viitor un adevărat coșmar pentru mii și mii de suceveni care au de parcurs aproape zilnic acest traseu, în drum spre serviciu sau spre școală.
Luni de zile, traficul rutier de pe podul care traversează râul Suceava va fi redus la doar două benzi de circulație, timp în care infrastructura rutieră de pe porțiunea înclinată va fi îndepărtată, pentru a fi turnate noi straturi, la același nivel cu porțiunea neafectată.
Aceste lucrări de amploare, considerate foarte dificile și costisitoare de municipalitatea suceveană, sunt programate să înceapă în primăvara anului viitor, ele constituind a II-a etapă de consolidare a podului afectat de inundații.
Cursul râului Suceava va fi deviat de luna aceasta
Șeful municipalității sucevene, Ion Lungu, a anunțat ieri începerea lucrărilor de consolidare a podului din zona Bazarului, în baza expertizei tehnice întocmită de un profesor universitar ieșean, specialist în acest domeniu.
“Ne-a fost deja predat raportul de expertiză tehnică din care rezultă că sunt niște fisuri la unul din pilonii podului, iar expertul propune intervenția în două etape.
În primul rând se impune o intervenție obligatorie în 2010, în următoarele 45 de zile, pentru stoparea tasării pilonului. Principalele lucrări necesare sunt: devierea cursului râului Suceava, realizarea unui drum de acces, o umplutură de balast în jurul blocului de fundație a pilei, șase coloane cu un diametru de 1,08 metri – trei coloane în amonte și trei în aval, precum și o protecție cu gabioane.
Noi am dat ordin de începere a lucrărilor, pe situații de urgență, firmei Colas, care are experiență în ceea ce privește consolidarea și construirea podurilor”, a explicat edilul sucevean.
Finanțare de 20 de miliarde de lei vechi de la Guvern
Lucrările de consolidare a podului vor fi finanțate cu 20 de miliarde de lei vechi de la Guvern, ca urmare a insistențelor făcute la ministere de primarul Ion Lungu și de președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur.
“Cu acest raport de expertiză m-am prezentat ieri la București și am avut o întâlnire cu ministrul Finanțelor, după care am mers la Ministerul Administrațiilor și Internelor, unde am avut o întâlnire cu secretarul de stat Mihai Capră. Drept urmare, astăzi suntem prinși pe ordinea de zi în ședința de Guvern cu un proiect de alocare a 20 de miliarde de lei vechi pentru consolidarea podului de peste râul Suceava, din zona Bazarului. Acești bani, împreună cu cele 10 miliarde lei vechi pe care le-am alocat noi, sper să fie suficiente pentru a realiza prima etapă de consolidare a podului”, a declarat ieri Ion Lungu.
Aducerea la cotă a părții înclinate a podului, costisitoare și dificilă
A doua etapă de consolidare a podului de peste râul Suceava este programată să înceapă în primăvara anului 2011 și constă în consolidarea infrastructurii și readucerea la cotă a căii pietonale și rutiere a podului.
“Pentru a fi realizată este necesară devierea circulației rutiere pe doar două benzi, demolarea structurii pietonale și rutiere de pe zona afectată. Se execută reparații locale, o cămășuială a pilonului afectat și o mulțime de alte operațiuni care fac ca lucrarea să fie una dificilă și costisitoare”, a adăugat edilul sucevean, care speră ca măcar o parte din lucrări să fie finanțate printr-un program european pe care Suceava l-a accesat tocmai pentru lucrări de infrastructură.
“Principala arteră de circulație a Sucevei vine reabilitată începând de anul viitor pe fonduri structurale. Aceste lucrări cuprindeau inclusiv podul, cu frezare și turnare a unui strat de asfalt, precum și repararea trotuarelor. O să încercăm să mai prindem niște fonduri pe Programul Operațional Regional, pentru că lucrările de consolidare din primăvară vor fi mai costisitoare decât cele pe care le executăm în acest an”, a explicat Lungu, care vrea ca prima etapă de consolidare a podului să fie realizată până la sfârșitul lunii noiembrie.