„Ploaia”, de Magda Isanos, și un articol din Libertatea, la simularea elevilor de-a VIII-a, la limba română



„Ploaia”, de Magda Isanos, și un articol din Libertatea, la simularea elevilor de-a VIII-a, la limba română
„Ploaia”, de Magda Isanos, și un articol din Libertatea, la simularea elevilor de-a VIII-a, la limba română

Săptămână plină pentru absolvenții claselor a VIII-a, aceștia susținând probele simulării evaluării naționale, examen organizat la nivel județean, în perioada 10-11 noiembrie.

362 de elevi au absentat de la prima probă a simulării evaluării naționale, limba și literatura română.

La testare au participat 6.259 de elevi de clasa a VIII-a, examenul desfășurându-se fără incidente deosebite potrivit prof. Ciprian Anton, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava.

Pentru elevi urmează proba la matematică, de marți, 11 noiembrie.

Organizarea și desfășurarea examenului are loc în 150 centre de examen, fiind implicați aproape 500 de profesori suceveni.

Această rundă de simulări este organizată de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava, instituția anunțând că, în afară de simularea organizată la nivel național, în luna martie, de Ministerul Educației, elevii din județ vor mai trece prin două simulări organizate la nivel județean, în noiembrie și ianuarie.

  • Ce subiecte au primit elevii

Proba de luni a avut o durată de două ore, timp în care elevii au avut de rezolvat subiecte structurate pe două mari cerinţe.

La primul subiect, adolescenții au primit un text liric la prima vedere, „Ploaia”, de Magda Isanos, și un fragment dintr-un articol semnat de Camelia Sinca, „Cum se formează ploaia”, de pe libertatea.ro.

Pe baza acestora, elevii au avut de răspuns la mai multe cerinţe, 17 la număr.

Una dintre acestea le cerea elevilor să motiveze, în 50-100 de cuvinte, dacă ploaia e o binecuvântare sau un motiv de tristețe.

La un alt punct, cerința solicita elevilor să asocieze poeziei „Ploaia”, de Magda Isanos, un alt text literar studiat la clasă sau ca lectură suplimentară prezentând o valoare comună.

La al doilea subiect, care este notat cu 2 puncte, elevilor li s-a cerut să scrie un text, în minim 150 de cuvinte, în care să prezinte mesajul/o semnificație a poeziei „Ploaia”.

Simulările sunt organizate în condiții similare celor de la examenele naționale, cu variante de subiecte, cerințe structurate asemănător, același timp de lucru etc.

Mai mult, evaluarea lucrărilor se va face după tiparul examenelor naționale. La finalul testării, tezele sunt scanate, încărcate în aplicație și distribuite aleatoriu profesorilor corectori din județ.



Recomandări

Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”

Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”
Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”