Plățile efectuate prin www.ghiseul.ro de la lansarea sistemului, în martie, însumează 900.000 lei



Plățile efectuate prin sistemul național www.ghiseul.ro, care permite cetățenilor să achite online taxele și impozitele, însumează aproape 900.000 de lei, corespunzător unui număr de peste 5.000 de tranzacții efectuate de la lansare, la 30 martie, potrivit Ministerului Comunicațiilor.
„Până la 21 decembrie, prin sistemul ghiseul.ro au fost efectuate 5.033 de plăți în sumă totală de 875.438 lei”, a declarat, marți, într-o conferință, ministrul Comunicațiilor, Valerian Vreme.
Sistemul www.ghiseul.ro a fost lansat la 30 martie și permite achitarea impozitelor și taxelor prin intermediul cardurilor bancare.
Potrivit datelor Ministerului Comunicațiilor, în ghiseul.ro sunt înscrise Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI) București și 19 primării – sectoarele 2 și 6 din București, Târgu-Mureș, Brașov, Cluj-Napoca, Pitești, Ploiești, Timișoara, Giurgiu, Zalău, Oradea, Drobeta-Turnu Severin, Brăila, Luncăvița (județul Tulcea), Galați, Călărași, Suceava, Tulcea și Câmpia Turzii.
Potrivit lui Vreme, alte 10 primării urmează să se înscrie în perioada următoare în sistem.
Cele mai multe plăți prin ghiseul.ro au avut ca destinatar Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI) București – 600.060 lei (2.902 tranzacții), urmat de primăriile sectorului 6 București – 95.228 lei și Târgu-Mureș – 66.803 lei.
La polul opus, ultimele trei poziții sunt ocupate de primăriile Suceava – 427 lei, Câmpia Turzii și Tulcea, fiecare cu câte un leu.
Denumit Sistemul național electronic de plată online a taxelor și impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP), www.ghiseul.ro este administrat și operat de Centrul Național de Management pentru Societatea Informațională (CNMSI), instituție aflată în subordinea Ministerului Comunicațiilor.
Vreme a afirmat că la Ministerul Finanțelor se lucrează la un proiect care vizează colectarea informațiilor referitoare la impozite și taxe și transpunerea acestora în format electronic pentru a fi accesate și plătite online.
„Este vorba de o «primărie virtuală» pentru acele primării care nu dispun de echipamente IT sau de o evidență electronică a informațiilor cu privire la taxele și impozitele pe care cetățenii trebuie să le plătească. Primăriile în cauză vor transmite datele pe suport hârtie și Ministerul Finanețlor Publice le va prelucra și transpune în format electronic, pentru a fi accesate și plătite online de către cetățeni”, a spus Vreme.