Jaguar a promis o nouă generație pentru berlina XJ abia în 2010. Până atunci trebuie să ne mulțumim doar cu o variantă restilizată menită să țină trează atenția asupra luxosului model. Berlina a conservat o bună parte a elementelor exterioare de la actualul model dar etalează în același timp și idei îndrăznețe care din păcate au compromis eleganța. Noutățile principale se observă la partea frontală care dispune de proiectoare de ceață noi, grila motorului și prizele de aer sunt redimensionate și conferă un aspect mult mai agresiv și impunător. Privită din profil Jaguar XJ, pare a avea garda la sol mai coborâtă. Este doar un efect optic cauzat de prezența unor noi spoilere care dau și mai multă savoare sedanului britanic. Spatele mașinii iese în evidență prin adoptarea unui eleron discret, dar care spune totul despre performanțele aerodinamice la care aspiră XJ. Prizele de aer laterale au fost cosmetizate în stilul modei lansate de Jaguar XK coupe. Nu doar caroseria ci și habitaclul a fost înnoit. Introducerea unui nou set de echipamente opționale ce conține inserturi rafinate din lemn sau aliaj aduc mai multă strălucire dar și eleganță galonatului model din clasa medie. Utilizarea unei idei ingenioase, montarea unor scaune mai subțiri, a făcut ca spațiul pentru pasagerii din spate să crească la fel ca și confortul acestora. Din vechea schemă s-au păstrat șasiul din aluminiu și motorizările. Dacă până acum tradiția impunea un singur propulsor supraalimentat, doar pentru vârful gamei, britancii au fost nevoiți să renunțe „la regula de aur” astfel că oferta va conține mai multe agregate supraalimentate. Jaguar a fost într-un fel forțat să rupă tradiția pentru a ține pasul cu rivalii germani care aduc pe piață motoare tot mai puternice cu un raport cuplu motor-consum, optimizat. Vor fi disponibile unitățile pe benzină de 3.0L, 4.2LV8 de 420 CP și 5.0LV8 de 510 CP. Noul Jaguar XJ este ceva mai scump. Prețul de bază pornește de la 64.880 euro în timp ce vârful de gamă ajunge la 89.600 de euro.
