Pilotul avionului de mici dimensiuni care a dispărut, luni seară, în timpul unui zbor și care a fost localizat de autorități marți, în zona comunei hunedorene Baru, și-a pierdut viața, anunță procurorii Parchetului instanței supreme, precizând că s-au început cercetări în cazul incidentului aviatic.
Potrivit unui comunicat de presă transmis, marți, de Parchetul Înaltei Curți de Casație și Justiție, epava avionului de mici dimensiuni a fost identificată între localitățile Pui și Baru Mare din județul Hunedoara.
Conform sursei citate, pilotul și-a pierdut viața.
„La fața locului s-a deplasat o echipă formată din polițiști criminaliști ai Inspectoratului Județean de Poliție Hunedoara, sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Hațeg, împreună cu reprezentanți ai Autorității Aeronautice Române, în vederea efectuării de cercetări, pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs incidentul aviatic și a survenit decesul pilotului”, scrie în comunicat.
Avionul de mici dimensiuni dispărut, luni seară, în timpul unui zbor, a fost localizat, marți, în zona localității hunedorene Baru, mai multe echipaje ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență plecând în zona respectivă.
Prefectul de Hunedoara, Attila Dezsi, declara că avionul a fost reperat din aer de către autoritățile hunedorene într-o zonă muntoasă, greu accesibilă, la circa 20 de kilometri de comuna Baru, pe Valea Streiului.
Prefectul susținea că reprezentanții comandamentului instituit pentru căutarea avionului se îndreaptă spre zona indicată, pentru a stabili dacă aparatul de zbor s-a prăbușit sau a aterizat forțat
Avionul de mici dimensiuni dispărut luni seară se află în proprietatea omului de afaceri din Alba Iulia Mircea Chira și era dat în comodat unui pilot care, la rândul său, l-a împrumutat unui om de afaceri din Deva, pentru un zbor de agrement între Deva și localitatea Șibot, din apropierea municipiului Alba Iulia, unde există o mică pistă de aterizare și decolare pentru avioane ușoare.
Proprietarul avionului, Mircea Chira, declara corespondentului MEDIAFAX că luni, în jurul orei 20.00, pilotul care avea în grijă avionul l-a anunțat că nu mai are nicio informație despre aparatul de zbor și despre omul de afaceri căruia i l-a împrumutat. El mai menționa că despre omul de afaceri care a împrumutat avionul nu se mai știe nimic din jurul orei 17.30, când ar fi ajuns la Șibot și a plecat înapoi spre Deva.
În noaptea de luni spre marți, mai multe echipe de polițiști și jandarmi au căutat avionul în jurul localității Șibot, însă fără niciun rezultat.
Marți dimineață, reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Hunedoara au solicitat un elicopter de la Centrul Operațional Național al IGSU pentru a survola zona Sibișel-Orăștie în vederea găsirii avionului dispărut.
Ancheta în județul Hunedoara s-a derulat pe mai multe segmente – ISU a solicitat ajutorul unui elicopter, polițiștii făceau căutări terestre în zona indicată, reprezentanții Poliției Transporturi au verificat aspectele de legalitate privind încredințarea aparatului de zbor, iar jandarmii montani de la Postul Costești desfășurau acțiuni de căutare a avionului pe traseele montane din nordul munților Șureanu.
De asemenea, proprietarul avionului dispărut a cerut ajutorul unor prieteni care dețin aparate de zbor pentru a-l ajuta într-o acțiune de căutare.
Surse din cadrul anchetei au declarat, marți, pentru corespondentul MEDIAFAX, că oamenii legii iau în calcul și ipoteza unei sinucideri în acest caz deoarece omul de afaceri din Deva care a împrumutat avionul dispărut ar fi lăsat iubitei sale un mesaj pe internet care poate fi interpretat ca un bilet de adio. Biletul este în limba germană, iar conținutul acestuia este analizat de anchetatori.
Avionul era pilotat de un om de afaceri german, Mathias G., în vârstă de 47 de ani, care era înregistrat la Biroul pentru străini din județul Hunedoara, cu domiciliul în localitatea Orăștie, însă ar locui mai mult în comuna Cigmău, împreună cu prietena sa.
Șeful Poliției Transporturi, Vasile Hrițac, declara că omul de afaceri german avea peste 200 de ore de zbor, iar ultima convorbire dintre el și cel care i-a închiriat avionul a fost luni, în jurul orei 13.00, când cetățeanul german l-a întrebat de unde ar putea alimenta aparatul de zbor.
Sursa citată preciza că omul de afaceri a solicitat acord de zbor pe distanța Deva-Șibot.