CFR Marfă a încheiat anul 2010 cu pierderi de 354,2 milioane de lei, în creștere cu 3,5% față de 2009, în condițiile în care a transportat un volum de marfă mai mare cu 4,1%, potrivit datelor preliminate ale operatorului, remise agenției MEDIAFAX.
Astfel, în 2009 CFR Marfă a înregistrat o pierdere de 341,95 milioane de lei și a transportat 29,5 milioane de tone de marfă, iar în 2010 a transportat 30,7 milioane tone.
„Față de anul 2009, activitatea clienților din industria metalurgică a crescut în 2010, ceea ce a determinat creșterea cu 39% a volumului de mărfuri transportate din grupa metale comune și articole din metale comune. De asemenea, se constată aprecierea cu 56%, față de anul 2009, a volumului de îngrășăminte chimice transportate, după ce principalii clienți care furnizează marfă la transport pe calea ferată și-au crescut producția față de anul trecut”, se arată într-un răspuns al CFR Marfă la o solicitare MEDIAFAX.
Totodată, anul trecut și clienții din industria de prelucrare a lemnului și-au extins activitatea, ceea ce a dus la majorarea cu 37,5% a volumului de mărfuri pe acest segment.
Cea mai mare pondere o are cărbunele (63,26% din totalul cantității transportate), urmat la mare distanță de metalele comune și articolele din metale comune (5,9%), produsele petroliere (5,7%) și îngrășăminte (5,4%).
Pentru acest an, CFR Marfă estimează că va transporta același volum de marfă.
„Această presupunere se bazează pe estimările Comisiei Naționale de Prognoză în ceea ce privește evoluția producției din principalele ramuri industriale care furnizeaza marfă la transport pe calea ferată, din agricultură și evoluția balanței comerciale a României”, arată sursa citată.
Cifra de afaceri a companiei a scăzut anul trecut cu 6,2%, de la 1,06 miliarde lei în 2009 la 993,61 milioane lei. Estimarea pentru acest an arată un rulaj în ușoară creștere, la 1 miliard de lei.
CFR Marfă avea la finele anului trecut datorii la bugetul de stat de 352,63 milioane lei.
Operatorul mai precizează că, deși atât anul 2009, cât și 2010 au fost „ani grei” pentru clienții companiei, niciunul dintre aceștia nu a renunțat la contractele deja încheiate.