Piața românească de PC-uri a scăzut cu 2,6% în al doilea trimestru



Piața locală de calculatoare personale a scăzut în al doilea trimestru al anului cu 2,6%, comparativ cu perioada similară din 2005, atât din punct de vedere al numărului de unități vândute, cât și din puncte de vedere valoric, potrivit unui studiu al International Data Corporation (IDC).
Datele companiei de cercetare a pieței includ informații privind vânzările de PC-uri, notebook-uri și servere.
Din punct de vedere al numărului de unități vândute piața a fost dominată de Flamingo Computers cu o cotă de piață de 12%, urmată de Complet Electro Serv cu 11%, și K-Tech cu 9,9%. Pozițiile următoare au fost ocupate de Dell (7,6%), Fujitsu Siemens (7,5%) și alte companii cu 52%.
Marii producători mondiali de calculatoare ocupă primele poziții ale pieței din România din punct de vedere al valorii. Astfel, Dell deține o cotă de 11,5% din piața locală, urmată de Fujitsu Siemens și Hewlett-Packard, fiecare cu 10,8%.
Pe locurile următoare se situează companiile autohtone Flamingo Computers și K-Tech, cu 9,8%, respectiv 6,9%, potrivit IDC.
Singura evoluție a avut-o sectorul calculatoarelor personale portabile (notebook-uri), care a crescut cu 26,3% ca număr de unități și 17,6% ca valoare.
Din volumul total de PC-uri vândute 18,6% au fost cele portabile, iar ca valoare au atins nivelul de 31,3%, în timp ce desktop-urile au rămas principala alegere a cumpărătorilor, cu o cotă de 79,7% din totalul unităților vândute.
Vânzările de calculatoare personale de birou s-au diminuat în trimestrul doi cu 7,5%, ca număr de unități și cu 9,7% din punct de vedere valoric, comparativ cu perioada similară din anul anterior.
De asemenea, vânzările de servere au scăzut cu 9,6% din punct de vedere valoric și cu 5% ca număr de unități vândute.
Utilizatorii casnici au achiziționat cel mai mare număr de calculatoare, reprezentând 50,1% din numarul total de unități vândute în perioada aprilie-iunie, urmați de întreprinderile mici și mijlocii cu 36,8% din totalul PC-urilor.
Ca valoare, întreprinderile mici și mijlocii au generat 45,4% din încasările trimestrului, urmate de utilizatorii casnici cu un procent de 38,1%.