Piața comerțului electronic se va majora de peste două ori în 2008, până la 250 milioane de euro



Piața comerțului electronic va crește în acest an până la nivelul de 250 milioane de euro, de peste două ori față de anul trecut, când vânzările online s-au ridicat la 115 milioane de euro, conform estimărilor magazinului online eMAG.
„Comparativ cu 2007, așteptăm o dublare a pieței de retail online. Anul trecut, estimăm că s-a ridicat la aproximativ 115 milioane de euro. Migrarea dinspre retailul clasic către cel online va influența creșterea pieței și anul acesta, iar acest proces va fi în continuare stimulat de creșterea ofertei de produse” a declarat directorul diviziei brand al eMAG.ro, Radu Apostolescu.
Apostolescu a adăugat că pe această piață vor apărea și vor crește ca importanță și alți factori, pe lângă modul mai ușor de realizare a comenzilor, gama largă de produse și prețuri competitive.
eMAG.ro apreciază că, în 2008, primele cinci magazine online din România vor avea o pondere de peste 85% din piață.
Anul trecut, vânzările eMAG au atins 76,7 milioane de euro, reprezentând o cotă de piață de 70%.
Magazinul electronic are ca obiectiv, pentru 2008, vânzări de circa 140-150 milioane de euro. Principala categorie de produse vândute de eMAG au fost calcuilatoarele personale portabile (notebook-uri), obiectivul pentru 2008 fiind atingerea unei cote de 22-25% pe acest segment.
Pe segmentul foto-video, compania estimează pentru acest an o cotă de piață de 15%, în creștere cu trei puncte procentuale față de 2007.
„Cele mai bine vândute produse online sunt, în acest moment, notebook-urile, aparatele foto-video, precum și monitoarele li televizoarele LCD, urmate de multifuncționale, telefoane, soluții mobile și componente PC. În 2008, creșterea cea mai mare se va înregistra în cazul notebook-urilor, urmate de telefoanele mobile, de multifuncționale și de soluții software”, a arătat Apostolescu.
Conform acestuia, în categoria electronicelor, cea mai mare creștere va fi înregistrată de televizoarele LCD, urmate de camerele foto și video, rame foto digitale și echipamente audio.
Retailerului online estima, anterior, că 60% dintre clienții săi sunt sunt persoane fizice și companii mici, iar 40% sunt companiile mijlocii și mari.
eMAG a fost înființat în anul 2001 de companiile Dante Internațional, care se adresează pieței de retail, și eMAG Internațional, destinată atât firmelor mari, cât și firmelor mici și mijlocii.