Piața cerealelor pentru micul dejun va crește cu circa 40% în volum, în 2006



Piața cerealelor pentru micul dejun va crește cu circa 40% în volum, în 2006
Piața cerealelor pentru micul dejun va crește cu circa 40% în volum, în 2006

Piața cerealelor pentru micul dejun va crește în acest an cu circa 40% în volum față de anul trecut, când a fost atins un nivel de 6.000 de tone, consumul mediu anual pe cap de locuitor fiind de doar 280 de grame, a declarat Romeo Căzănescu, country business manager al companiei Nestlé România.
„Piața românească este extrem de dinamică. Creșterea consumului va avea loc ca urmare a apariției unor noi jucători, dar și a unei informări mai bune a consumatorilor cu privire la aceste produse”, a spus Căzănescu.
El a precizat că, valoric, piața internă s-a ridicat în 2005 la aproximativ 25 milioane de dolari, în condițiile unui consum foarte mic comparativ cu nivelul consemnat în statele UE.
Principalii jucători pe acest segment sunt Nestlé, cu cotă de piață de peste 30% din punct de vedere valoric, Loulis, European Foods și Dobrogea, însă numărul companiilor s-ar putea majora în acest an o dată cu intrarea pe piață a unor producători locali.
Reprezentantului filialei din România a producătorului elvețian de alimente și băuturi Nestlé apreciază că lansarea unor produse noi pe piață va determina o creștere a consumului, pe fondul unei reduceri a prețurilor, deși este posibil ca marfa să nu fie de cea mai bună calitate în unele cazuri.
Nestlé este prezent pe piața românească din 1995. La sfârșitul anului 2004, grupul și-a majorat participarea la capitalul social al Nestlé România cu nouă milioane de euro, în vederea realizării de investiții în produse și mărci noi.
În momentul de față, compania are activitate de producție locală doar prin intermediul fabricii de napolitane Joe din Timișoara, pe care a achiziționat-o în 2001, restul produselor din portofoliu fiind importate.
În afară de napolitane și cereale, Nestlé mai vinde în România produse culinare, alimente pentru sugari și alimente pentru câini și pisici.
La sfârșitul anului 2005, compania elvețiană a anunțat că va cumpăra producătorul grec de înghețată Delta Ice Cream, pentru aproximativ 240 de milioane de euro (287 de milioane de dolari), achiziția având ca scop extinderea activităților pe piețele de profil din Grecia și zona Balcanilor, inclusiv România.
Potrivit estimărilor reprezentanților firmei, Nestlé România a realizat, în 2005, o cifră de afaceri de peste 80 milioane de euro.
Nestlé este cel mai mare producător mondial de alimente. Pentru anul 2005, conducerea companiei a anunțat un profit net de aproximativ opt miliarde de franci elvețieni (6,11 miliarde de dolari), în creștere cu 21% față de anul precedent, raportat la vânzări totale de peste 91 miliarde de franci elvețieni.
(un dolar = 1,3042 franci elvețieni)