Piața auto europeană în 2007



Anul trecut consumatorul european s-a orientat în principal spre automobile ce oferă avantaje multiple și costuri de până în 25.000 de euro.
În timp ce est-europenii s-au axat pe mașini economice de dimensiuni mici, vecinii din vest și-au îndreptat atenția spre noua revelație a industriei de profil, modelele crossover.
Nici clasa medie nu a trecut neobservată, dar dominator rămâne în continuare segmentul supermini (Astra, Auris, Bravo, Cee’d, Focus, Golf, 308).
Germania a confirmat din nou statutul de piața numărul 1 europeană, în ciuda unei scăderi masive a înmatriculărilor cu 9.2%. Printre cele mai puternice piețe se numără și Italia și Marea Britanie. Țara noastră a devenit a opta piață de desfacere pentru automobilele noi din Europa. Anul trecut la nivel continental s-au comercializat 15.958.871 vehicule noi față de 15.782.959 unități în 2006.
Top 10 Piețe Auto în 2007
1.Germania – 3.148.163
2.Italia – 2.490.570
3.Marea Britanie – 2.404.007
4.Franța – 2.064.543
5.Spania – 1.614.835
6.Belgia – 524.175
7.Olanda – 504.195
8.România – 312.532
9.Suedia – 306.799
10.Austria – 296.414