Peugeot va lansa microcarul BB1 în producția de serie



Peugeot și-a dat acordul pentru producția unui automobil cu un design controversat, dar care tocmai prin aspectul său mai puțin convențional poate cuceri publicul țintă. Lansat anul trecut la Frankfurt, conceptul BB1 părea doar un simplu studiu fără prea mari șanse de a trece în registrul mașinilor de serie. Fără a ne spune ce a determinat compania să facă acest pas, anunțul francezilor nu va cade deloc bine japonezilor de la Toyota și germanilor de la Smart. Și asta pentru că Peugeot BB1 își va cere la vremea sa partea leului.
Apariția versiunii de serie BB1, care la momentul lansării ar putea primi o denumire diferită, este preconizată în 2012.
La fel ca și modelul japonez, micul model este gândit să transporte patru pasageri și să poată fi parcat (chiar și perpendicular cu trotuarul) aproape oriunde. BB1 anticipează o citadină care combină utilitatea unui minivehicul cu flexibilitatea unui scooter.
Soluțiile propuse de minicarul Peugeot sunt multiple și inovative.
Pentru a maximiza spațiul la interior, inginerii Peugeot au înlocuit volanul cu un ghidon echipat cu manete prin care se acționează frâna și accelerația, prezența pedalelor nemaifiind necesară.
Astfel, poziția avansată a șoferului dar și a pasagerului din dreapta, împreună cu pavilionul și parbrizul aproape vertical au permis utilizarea mai eficientă a spațiului pentru ocupanții locurilor din spate.
Cu doar 2,5 metri lungime, conceptul va oferi un confort minim, în schimb accesul în habitaclu se face ușor grație modului și unghiului de deschidere a celor două uși.
Sistemul de propulsie utilizează două motoare electrice fixate pe roțile punții spate, puterea combinată a acestora fiind de doar 20 CP. Potrivit datelor furnizate de producător, conceptul poate accelera de la 0 la 30 de km/h în 2,8 secunde, în schimb, la capitolul autonomie citadina nu va dezamăgi deloc. Alimentate de baterii litiu-ion amplasate în podeaua mașinii, sub scaune, unitățile electrice pot asigura – după o singură încărcare, deplasarea micului model pe o distanță de 121 de kilometri.
Acoperișul este echipat cu o serie de panouri solare, energia captată fiind utilizată la ventilarea habitaclului.
Peugeot BB1 cântărește 600 de kilograme, caroseria fiind fabricată în întregime din fibră de carbon iar interiorul din materiale ușoare.