Peugeot RCZ Cabrio sosește în 2011



Peugeot RCZ
Peugeot RCZ

Peugeot vrea să fie cât mai aproape de Audi atât prin calitate cât și prin oferta de produse. Sunt vânate deocamdată doar segmentul acoperit de versiunile modelului TT, cel mai bine vândut coupe premium al momentului. După debutul fulminant al noului RCZ, francezii mai pregătesc o surpriză rivalilor săi.
Pentru a-și întări prezența în segment, Peugeot va fi nevoit să aducă și alte versiuni în sprijinul noului RCZ. Astfel anul viitor va fi prezentat RCZ Cabrio și puțin mai târziu și o versiune hibridă. Decapotabila ce se anunță un veritabil rival pentru TT Roadster, va prelua integral designul și motorizările de la coupe, însă, datorită modificărilor specifice impuse de pavilionul mobil, spațiul pentru bagaje va fi redus.
RCZ Cabrio nu va fi dotat cu acoperiș din metal, ci cu pavilion textil, clasicul fiind preferat în detrimentul modernului. Aici însă va fi nevoie de o structură mai rigidă pentru caroserie, care va atrage cu sine o masă mai ridicată.
Versiunea de bază va fi echipată cu o motorizarea 1.6 THP de 156 de cai putere, în timp ce modelul de top va beneficia de serviciile unității 1.6 THP de 200 de cai putere, dezvoltată împreună cu partenerii de la BMW. Cu acest propulsor, cabrioletul va fi capabil să demareze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 8 secunde, iar viteza maximă să ajungă la 230 km/h. Ulterior va fi introdus și un motor turbodiesel de 163 de cai putere, dotat cu filtru de particule, cu un consum mediu de 5,3 litri la 100 km și emisii de 139 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Surse din interior au precizat că o versiune hibridă diesel-electric, ce va figura și pe viitorul 3008 Hymotion, este inclusă pe lista lansărilor. Cuplate la o transmisie automată cu șase trepte, propulsoarele vor putea oferi reprize dinamice adecvate regimului de lucru cu turații de ieșire mari sau medii. Decapotabila este prevăzută să debuteze în primul trimestru din 2011 la un preț de aproximativ 30.000 de euro.