Peugeot bate moneda pe 308. Versiunile dezvoltate până acum par să nu fie suficiente pentru a-i mulțumi pe clienții mărcii franceze. Pe lângă clasicele modele hatchback, break și coupe-cabrio, clienții pot alege sportivul 308 GTI. Este automobilul care încântă în special tinerii care își doresc un vehicul harnic și agil la un preț competitiv.
Comparativ cu mașina din care derivă, 308 GTI vine cu modificări importante la trenul de rulare, spoilerul față și spate și garda la sol, ce se impun unui automobil care emite pretenții în segmentul sportivelor. Interiorul abundă în elementele de natură sportivă: pedalierul, schimbătorul de viteze din aluminiu, instrumentarul de bord, volanul cu un design nou, completează perfect natura sportivă al mașinii.
Și-a echipat modelul cu un motor de origine BMW ce dezvoltă 175 de cai putere la 6.000 rpm, transmite un cuplul motor maxim de 263 Nm disponibil de la 1.600 rpm, doar punții față. Modelul 308 GT accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,3 sec și atinge viteza de top de 225 km/h.
Unitatea de 1,6 litri pe benzină, dezvoltată în comun de Peugeot și BMW, este cuplată la cutie manuală în 6 rapoarte, demultiplicată pentru a răspunde pe măsura unui stil de condus agresiv.
Numărul de cai putere, dar și ținuta sportivă care impune sprinturi rapide, la un regim ridicat de turații, nu au transformat motorul într-un inamic al mediului. Peugeot susține că emisiile de gaze nu depășesc 180 g/km de dioxid de carbon, valoare foarte bună dacă o raportăm la modelele cuminți din gama producătorului francez.
Spre exemplu, motorul supraalimentat de 1.6 litri poluează cu 10% mai puțin decât un model obișnuit Peugeot, echipat cu un motor de litraj mai mare, 2.0 litri.
Consumul se menține în limite mai mult decât rezonabile, respectiv 6,2 litri/100 de km în ciclu combinat.