Peugeot a bătut moneda pe 308. A fost modelul vedetă la Geneva care a dominat spațiul de expoziție. Trei modele purtătoare ale codului numeric 308 au strălucit în lumina reflectoarelor: versiunea de familie 308 SW (break), versiunea coupe sport 308 RC Z și versiunea hatch sport 308 GT.
Ultima dintre acestea a reprezentat o premieră absolută, destinată special pieței europene.
Comparativ cu mașina din care derivă, 308 GT vine cu modificări importante la trenul de rulare, spoilerul față și spate și garda la sol, ce se impun unui automobil care emite pretenții în segmentul sportivelor.
Interiorul abundă în elementele de natură sportivă: pedalierul, schimbătorul de viteze din aluminiu, instrumentarul de bord, volanul cu un design nou, completează perfect natura sportivă a mașinii.
Peugeot a echipat noua sportivă compactă cu un motor de origine BMW ce dezvoltă 175 de cai putere la 6000 rpm, transmite un cuplul motor maxim de 263 Nm disponibili de la 1600 rpm, doar punții față.
Modelul 308 GT accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,3 sec și atinge viteza de top de 225 km/h. Unitatea de 1.6 litri pe benzină, dezvoltată în comun de Peugeot și BMW, doar punții față este disponibilă în prezent pe versiunile de performanță 207 GTI dar și la Mini Cooper S.
Propulsorul este cuplat la cutie manuală în 6 rapoarte, demultiplicată pentru a răspunde pe măsura unui stil de condus agresiv.
Numărul de cai putere dar și ținuta sportiva care impune sprinturi rapide, la un regim ridicat de turații, nu au transformat motorul într-un inamic al mediului. Peugeot susține că emisiile de gaze nu depășesc 180 g/km de dioxid de carbon, valoare foarte bună, dacă o raportăm la modelele cuminți din gama producătorului francez. Spre exemplu, motorul supraalimentat de 1,6 litri poluează cu 10% mai puțin decât un model obișnuit Peugeot, echipat cu un motor de litraj mai mare, 2.0 litri.
Consumul se menține în limite mai mult decât rezonabile, respectiv 6,3 litri/100 de km în ciclu combinat.
Pe piață, 308 GT va concura VW Golf GTI, Ford Focus ST, Opel Astra OPC, vehicule echipate cu motoare mult mai puternice.
Peugeot va comercializa noul model sportiv din luna aprilie 2008.