Peugeot vrea să dețină controlul total asupra segmentul mini și este pe cale să-l dobândească chiar în acest an. Rețeta aplicată cu succes, încă din 1983 cu modelul 205, este simplă și se bazează pe trei ingrediente esențiale: consum scăzut, funcționalitate optimă și design expresiv.
Pornind de la aceste criterii s-a creionat familia de modele 207, pregătită să înfrunte vedete ca Ford Fiesta, Renault Clio, Toyota Yaris și Volkswagen Polo. Privită din exterior, 207 preia linia dinamică a noului 308. O caracteristică într-adevăr comună este alungirea farurilor foarte mult pe aripi. Capota s-a pricopsit cu un „nas” care complică puțin lucrurile, în sensul că aici aspectul frontal nu prezintă trăsături de felină, așa cum vorbește Peugeot despre mașinile sale, ci mai degrabă botul unui animal marin. Interiorul este unul clasic, îmbrăcat în materiale mai calitative. Spațiul pentru pasagerii din spate este sensibil mărit, ca urmare a reconfigurării ampatamentul și ecartamentului. Pe aceeași listă cu plusuri, mai notăm și creșterea volumului standard al portbagajului, la 270 litri. Juniorul impresionează și prin dotări: ABS, distribuție electronică a forței de frânare (EBD), airbag șofer și pasager, servodirecție electrică variabilă, închidere centralizată cu blocarea automată a ușilor la peste 10 km/h, aer condiționat manual, ș.a. La capitolul motoare nimic nou, cu excepția propusorului diesel 1,6 HDi de 90 cai putere.
Peugeot a dorit ca 207 să acapareze atenția unui public mai matur decât al modelului 206, adică tineri între 25 și 35 de ani, și au reușit. De la lansare și până în prezent s-au vândut 521.000 unități față, de 500.000 cât se preconiza inițial. Modelul 207 este comercializat în România la un preț de bază de 9768 euro fără TVA.