Controlul național la comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a evidențiat că 18 dintre acestea funcționează cu avize vechi de la Ministerul Muncii, în condițiile în care, în majoritatea cazurilor, componența lor s-a modificat în ultimul an, arată un raport obținut de MEDIAFAX.
Rezultatele controlului desfășurat la nivel național pentru verificarea modului de organizare și funcționare al comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap și al serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul consiliilor județene și ale consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București indică o serie de deficiențe nu numai în organizarea și funcționarea comisiilor în procesul de evaluare a persoanelor cu dizabilități, ci și în asigurarea accesului acestora în clădirile în care funcționează comisiile, relevă raportul.
În ceea ce privește organizarea și funcționarea comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap (CEPAH), s-a constatat că toate cele 47 de comisii verificate funcționează în baza hotărârilor consiliilor județene, respectiv consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București.
Dintre acestea, 26 de comisii funcționează cu avizul actualizat al ministerului, trei comisii (Mureș, Sibiu și Mehedinți) au solicitat avizul anterior controlului, în prezent fiind în curs de soluționare, iar celelalte 18 comisii au avize foarte vechi, obținute în anii 2004-2008, deși, în majoritatea cazurilor, componența lor s-a modificat în ultimul an.
Astfel, funcționează fără avizul Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) comisiile din județele Arad, Argeș, Bistrița Năsăud, Brăila, Brașov, Botoșani, Buzău, Constanța, Covasna, Dolj, Neamț, Prahova, Sălaj, Tulcea, Vâlcea și Vrancea, precum și două din București – sectorul 4 și sectorul 5.
Corpul de control a mai constatat că, la nivel județean, secretariatele comisiilor de evaluare funcționează cu un număr diferit de persoane, respectiv între unu și șapte angajați.
Din această cauză, în județele în care există un număr redus de personal, s-au constatat întârzieri în întocmirea și transmiterea documentelor comisiei, în această situație fiind județele Bistrița-Năsăud, Ilfov, Maramureș și Sălaj.