Peste o treime dintre europeni (37%) au cumpărat în acest an bunuri și servicii prin intermediul internetului, însă România se plasează pe ultimul loc în UE după acest criteriu, numai 2% dintre români utilizând spațiul virtual în acest scop, potrivit datelor prezentate marți de Eurostat.
Totodată, în timp ce unul din doi europeni utilizează zilnic internetul, în România procentajul se plasează la 19%.
Datele se schimbă în cazul grupei de vârstă 16-24 de ani, însă România continuă să fie cu mult în urma mediei europene. Astfel, dacă în UE aproape trei sferturi dintre tineri utilizează zilnic internetul, în cazul României procentul coboară la 41%.
În ceea ce privește accesul la internet, 65% dintre gospodăriile din Uniunea Europeană beneficiază de aceste servicii în prezent, față de numai 38% în România. Pe segmentul conexiunilor broadband (de mare viteză), media UE rămâne la un procentaj ridicat, de 56%, în timp ce piața românească se restrânge la 24% dintre gospodării.
Astfel, România, Grecia și, respectiv, Bulgaria ocupă ultimele trei locuri în UE în ceea ce privește accesul la internet.
România ocupă ultimele locuri în UE și în cazul celorlalte criterii cuprinse în datele prezentate de Eurostat, respectiv gradul de utilizare a internetului și cumpărăturile online.