Peste două treimi dintre consumatori sunt influențați de publicitatea online



Peste două treimi dintre consumatori sunt influențați de publicitatea online, 23 la sută sunt dispuși să cumpere un produs sau serviciu în urma vizualizării unei reclame online, iar 29 la sută în urma vizionării unei reclame la TV, potrivit unor sondaje realizat de BestJobs.
Conform rezultatelor sondajelor BestJobs, internetul începe să devină un mediu de comunicare important în decizia de cumpărare și de informare în vederea achiziționării de servicii sau produse.
În ceea ce privește publicitatea online, 18% dintre respondenți au declarat că sunt destul de influențați de reclamele online, 7% sunt foarte influențați, însă numai 18% obișnuiesc să dea click pe acestea. În schimb, majoritatea reacționează la publicitatea online prin căutarea detaliilor despre produsul sau serviciul promovat (16%), informarea în vederea cumpărării (15%), accesarea directă a site-ului producătorului (9%) sau prin transmiterea de mesaje legate de produsul sau serviciul respectiv (3%).
Întrebați care mediu de promovare îi influențează cel mai mult, 34% au răspuns „publicitatea online”, alături de cea la TV (44%), din broșuri (4%) și ziare sau reviste (4%), de la radio (3%), de pe panouri stradale (3%) și din alte metode de publicitate (8%).
Rezultatele sondajelor arată că 23% dintre respondenți sunt dispuși să cumpere un produs sau serviciu în urma vizualizării unei reclame online, iar 29% în urma vizionării unei reclame la TV.
„Printre răspunsuri regăsim menționate și alte medii de promovare, însă cu o influență mai redusă asupra deciziei de achiziție: ziare / reviste (12%); fluturași / broșuri publicitare (11%); panouri stradale (7%); radio (6%); alte metode (13%)”, susțin autorii sondajului.
Potrivit acestora, publicitatea online „acționează direct asupra utilizatorului (generând clickuri), amplificând intenția de cumpărare”, dar și indirect prin direcționarea acestora către o informare suplimentară asupra produselor sau serviciilor promovate.
Sondajele au fost efectuate la nivel național pe pagina de candidați BestJobs în ianuarie-februarie 2012, pe un eșantion total de 3.900 respondenți.
„Acestea fac parte dintr-o serie de sondaje BestJobs ce măsoară opinia utilizatorilor într-o varietate de subiecte legate de locul de muncă, economie, carieră și stil de viață. Aceste sondaje nu sunt științifice și reflectă doar opiniile utilizatorilor”, a precizat sursa citată.