Peste trei sferturi dintre părinții copiilor cu dizabilități susțin că nu sunt mulțumiți de calitatea sistemului de educație oferit copiilor cu dizabilități, majoritatea lor considerând că programa școlară nu este adecvată nevoilor acestei categorii, potrivit unui studiu realizat de CEDCD.
Conform cercetării realizate de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), 74,2 la sută dintre respondenți consideră că accesul copiilor cu dizabilități în învățământul de masă nu este asigurat, în sensul în care aceștia nu sunt primiți în unitățile de învățământ, se arată într-un comunicat de presă al organizației, remis luni MEDIAFAX.
Dintre persoanele chestionate, 78,7 la sută consideră că programa de educație nu este adecvată nevoilor copiilor cu dizabilități, iar 66,5 la sută spun că nu au beneficiat și nu auzit de existența cadrului didactic de sprijin sau a cadrului didactic itinerant.
Potrivit aceluiași studiu, 66,5 la sută dintre respondenți au declarat că nu au beneficiat de serviciile unui psiholog în cadrul unităților de învățământ, iar 73,8 la sută dintre aceștia susțin că nu au întâlnit niciodată o clasă sau grupă de copii cu dizabilități integrată într-o școală de masă.
În acest context, relevă cercetarea, 75,6 de procente declară „categoric” că nu sunt mulțumiți de calitatea sistemului de educație oferit copiilor cu dizabilități.
Cercetarea realizată de CEDCD a fost efectuată pe un număr de 921de persoane chestionate și a urmărit identificarea nivelului de calitate și de adaptare al sistemului de educație la nevoile copiilor cu dizabilități din România, din perspectiva gradului de satisfacție al beneficiarilor indirecți, respectiv, părinții copiilor cu dizabilități.