Situație

Peste 6.600 de sesizări înregistrate la CAS, în primele trei trimestre ale anului



Un număr de 6.640 persoane s-au adresat Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava în primele nouă luni ale anului în curs, se arată într-o statistică a instituției, dată publicității recent, de președintele director general Oana Elena Picioc. Potrivit documentului, este vorba de 384 de persoane care au apelat numărul de telefon gratuit -Tel verde: 0800800981 – 84 de persoane care au depus petiții și 6.172 de persoane care au fost în audiență (incluzând și asigurații care au depus cereri pentru obținerea cardului european de asigurări de sănătate).
Modalitatea de asigurare a făcut obiectul celor mai multe solicitări din partea sucevenilor, se precizează în raportul CAS. Astfel, în 494 de cazuri, oamenii s-au interesat de documentele necesare pentru plata contribuției la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, de modalitatea obținerii calității de asigurat și coasigurat și au cerut informații privind înștiințările de plată la FNUASS.
În alte 179 de situații, sucevenii au solicitat informații privind actele necesare pentru obținerea cardului european de asigurări sociale de sănătate, în timp ce 5.401 persoane au depus documentația și au intrat în posesia acestui card.
Problemele ridicate de asigurați
Printre alte probleme ridicate de suceveni în primele trei trimestre ale anului se numără modul de procurare a dispozitivelor medicale (depunerea actelor necesare și obținerea deciziilor emise de CAS Suceava), 217 oameni adresându-se în acest sens responsabililor instituției. În alte 75 de cazuri, sucevenii au solicitat informații privind medicii de familie, în timp ce de modalitatea rambursării banilor cheltuiți de asigurați în spitale pentru medicamente și materiale sanitare s-au interesat nouă persoane. Alte 35 de solicitări înregistrate au făcut referire la medicii specialiști și investigațiile medicale, iar alte 29 au vizat modul de prescriere și eliberare a medicamentelor compensate sau gratuite pe categorii de asigurați.
Pe de altă parte, în nouă situații sucevenii au cerut informații privind îngrijirile medicale la domiciliu, iar în 51 de cazuri s-au interesat de inițierea și derularea programelor naționale de sănătate (oncologie, diabet, posttransplant, etc.). Totodată, 50 solicitări au vizat concediile medicale și indemnizațiile de concedii medicale, iar 43 au făcut referire la actele necesare pentru obținerea formularelor europene.
În primele nouă luni ale lui 2012, la CAS au fost înregistrate și 40 de situații în care sucevenii au încercat să obțină informații ce nu fac obiectul activității Casei de Asigurări de Sănătate, solicitanții fiind îndrumați către instituțiile competente.