Peste 600 de angajați ai Regionalei CFR Cluj riscă să fie disponibilizați în lunile următoare, mai mult de jumătate provenind de la sucursala CFR Marfă, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Liderul sindicatului „Libertatea” Căi Ferate Cluj, Grigore Mare, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX că, potrivit estimărilor, urmează să fie disponibilizați circa 10 la sută din angajații Regionalei.
„Din cadrul Regionalei CFR Cluj se preconizează că vor pleca în șomaj peste 600 de angajați, din care 380 de la CFR Marfă și 250 de la CFR Călători și CFR Infrastructură. Ar fi cam 10 la sută din totalul angajaților Regionalei, ținând cont că instituția are, în prezent, peste 6.000 de angajați. De la CFR Marfă vor fi cam 35 la sută din totalul angajaților”, a spus Mare.
Acesta a reclamat și faptul că la nivelul regionalei nu este încheiat contractul colectiv de muncă, cel vechi expirând la 31 ianuarie 2011.
Regionala CFR Cluj deservește cinci județe din nordul Transilvaniei, și anume Bistrița-Năsăud, Bihor, Cluj, Maramureș și Satu Mare.
Sindicate din sistemul feroviar amenință cu greva la începutul lunii martie, iar marți au declanșat conflictul de interese, deoarece au expirat contractele colective de muncă la toate cele trei companii, susținând că nu acceptă diminuarea salariilor și nici negocieri colective.
Președintele Federației Mișcare-Comercial (FNFMC), Gheorghe Frățică, a declarat pentru MEDIAFAX că toți liderii din teritoriu au decis, marți, declanșarea conflictului de interese la toate unitățile de cale ferată, urmând să înștiințeze direcțiile de muncă și să aștepte concilierea.
„Va urma întreruperea activității la CFR la începutul lunii martie, pentru că nu cred că se va rezolva ceva în urma concilierii. Noi ne dorim semnarea contractelor colective de muncă la toate societățile feroviare și nu mai putem accepta diminuarea veniturilor sau concedieri colective”, a precizat Frățică.
Liderul Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, declara, luni, că reprezentanții FMI au spus că sunt de acord cu restructurarea celor trei companii de cale ferată și cu privatizarea CFR Marfă, argumentând că Guvernul susține că nu este altă soluție.
„În continuare se dorește o restructurare a celor trei companii de cale ferată, cu care sindicatele nu sunt de acord pentru că în ultimii 20 de ani sistemul feroviar a fost restructurat și s-a ajuns de la 230.000 de salariați la 50.000 de salariați. FMI este de acord cu restructurarea propusă de Guvernul României și cu privatizare CFR Marfă, noi nu suntem de acord nici cu această privatizare, pentru că suntem într-o perioadă de criză și nu este oportun, nu va aduce nimic nouă pentru că probabil se va vinde pe un preț foarte mic sau se va face un transfer al activelor și nu se va vinde afacerea în sine”, a spus Măntescu la finalul discuțiilor cu reprezentanții FMI.
Potrivit lui Măntescu, aproximativ 6.000 de salariați de la calea ferată riscă să rămână fără locuri de muncă în martie-aprilie, iar sindicatele iau în calcul toate acțiunile sindicale pe care le au la îndemână.