Peste 50% dintre români sunt în prezent îndrăgostiți



Peste 50% dintre români sunt în prezent îndrăgostiți și mai mult de o treime dintre românii utilizatori de internet au experimentat dragostea la prima vedere ultima dată când s-au îndrăgostit, potrivit unui studiu GfK România, prezentat într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Peste o treime dintre românii utilizatori de internet au experimentat dragostea la prima vedere ultima dată când s-au îndrăgostit, bărbații având tendința de a se îndrăgosti mai des la prima vedere decât femeile. Acestea sunt concluziile unui studiu online realizat de GfK România la sfârșitul lunii aprilie pe panelul AskGfK (www.askgfk.ro), pe o populație de 700 de respondenți cu vârste între 18 și 54 de ani, atât din mediul urban, cât și rural, cu o eroare de eșantionare de 3,7%.
Dragostea îi face pe români să se simtă veseli și plini de energie
Peste 60% dintre respondenți spun că ultima persoană de care s-au îndrăgostit au întâlnit-o la serviciu, școală sau în cercul de prieteni. Pe de altă parte, 19% susțin că s-au întâlnit din întâmplare, cei mai mulți dintre aceștia în cluburi sau la petreceri. Pentru tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani, internetul reprezintă o modalitate de a cunoaște dragostea, în vreme ce pentru internauții cu vârste de peste 35 de ani recomandarea prietenilor sau a rudelor este o opțiune mai bună.
Peste 60% dintre cei cu vârste între 25 și 34 sunt îndrăgostiți în momentul de față, iar 40% dintre ei caută un partener cu o personalitate diferită de a lor.
Dragostea îi face pe români să se simtă veseli și plini de energie, potrivit răspunsurilor a circa 50% dintre participanții la studiu. Totodată, 40% dintre respondenții care au fost vreodată îndrăgostiți au spus că au simțit „fluturași în stomac”, într-o proporție mai mare declarând acest lucru femeile.
Dacă ar fi să opteze pentru cel mai important aspect care i-a făcut să se îndrăgostească, respondenții ar pune pe primul loc legătura emoțională creată (33%), urmată de personalitatea celuilalt (19%) și atenția sau grija pe care i-o acordă (15%), în vreme ce aspectul fizic este menționat de numai 9% dintre respondenți (acesta fiind semnificativ mai important pentru bărbați decât pentru femei).
Inteligența și simțul umorului îi fac pe jumătate dintre utilizatorii de internet să se îndrăgostească, aceste calități fiind urmate de bunătatea sufletească și sinceritatea. A fi în pas cu vremurile, la modă este un aspect valorizat de tinerii cu vârste între 15 și 17 ani, în timp ce, la nivelul celorlalte segmente de vârstă, este mai important ca persoana iubită să fie serioasă și echilibrată.
Referitor la diferențele dintre genuri, pentru femei este mai important ca partenerul să aibă simțul umorului și să inspire încredere, pe când bărbații se îndrăgostesc mai des de femei elegante, cu stil, ambițioase și hotărâte, dar totuși sensibile.
Situația financiară nu este un criteriu de selecție
Indiferent de vârstă și sex, situația financiară nu este un criteriu de selecție – trei sferturi dintre români se îndrăgostesc de persoane care au o situație financiară similară cu a lor sau mai proastă.
Dintre trăsăturile fizice care îi fac pe cei chestionați să se îndrăgostească, atât femeile cât și bărbații pun pe primele locuri zâmbetul și ochii. Pentru bărbați este mai important decât pentru femei ca partenera să aibă un parfum plăcut și să fie o persoană îngrijită, femeile în schimb acordă mai multă atenție frumuseții generale și formelor corpului celuilalt.
Ca modalități de cucerire, pentru mai mult de 60% dintre bărbați a o face să râdă și a-i face complimente reprezintă cele mai uzitate metode, în vreme ce femeile sunt mai centrate pe propria persoană, acordând mai multă atenție aspectului lor fizic și modului în care se îmbracă. Totodată, pentru 25% dintre femei a-l prezenta prietenilor pe partener este o modalitate de cucerire, în timp ce aproximativ 40% dintre bărbați le conduc pe partenere acasă după întâlnire și le oferă cadouri simbolice.
În ceea ce privește durata sentimentului iubirii, 79% dintre români cred că zicala „Dragostea durează 3 ani” nu este reală și sunt convinși că dragostea durează mai mult de atât. Potrivit răspunsurilor furnizate, odată cu înaintarea în vârstă sentimentul de a fi îndrăgostit își crește longevitatea – dacă în adolescență durează câteva luni, la maturitate ajunge la peste 10 ani.
Internauții s-au îndrăgostit în medie de trei ori până acum, însă există și o mică parte – 5% – care susțin că nu s-au îndrăgostit niciodată.
Compania de cercetare GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a grupului GfK. Activitățile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research – cercetare cantitativă și calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicații și IT, finanțe, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri de folosință îndelungată, Media – cercetare calitativă și cantitativă pe consumul de produse media și Healthcare – cercetare calitativă și cantitativă în toate domeniile medicale.
Înființat în 1934 ca primă companie de cercetare de piață în Germania, grupul GfK are în prezent mai mult de 150 de sucursale în 100 de țări de pe cinci continente.